قهرمانی پرسپولیس قطعی شد

پرسپولیس در اولین بازی رسمی‌اش در سال۹۷ هم می‌توانست با کسب یک مساوی برابر سایپا قهرمان شود، اما آن بازی هم با شکست قرمزها همراه شد تا همه چیز به مشهد کشیده شود. در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر اما تیم برانکو فرصت‌سوزی نکرد و پدیده را با تک گل دقیقه۷۷ وحید امیری شکست داد تا ۶۰ امتیازی شود و سه هفته پیش از پایان رقابت‌ها عنوان قهرمانی‌اش را مسجل کند.

آنچه دیروز در مشهد رقم خورد، یازدهمین عنوان قهرمانی پرسپولیس در تاریخ مسابقات سراسری باشگاه‌های کشور بود و به این ترتیب سرخپوشان از حیث افتخارات داخلی دست‌نیافتنی‌تر از قبل شدند. پرسپولیس پارسال دهمین قهرمانی‌اش را به ثبت رساند و به اولین باشگاه ستاره‌دار ایران تبدیل شد. آنها امسال با دفاع از عنوان فصل قبل، قهرمانی شماره ۱۱ را به دست آوردند. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس از این جهت، استقلال است که هشت عنوان قهرمانی سراسری در اختیار دارد. به‌علاوه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هم چهارمین قهرمانی‌اش را به دست آورد تا پس از سپاهان که پنج بار حایز این عنوان شده، دومین تیم پرافتخار این مسابقات لقب بگیرد. قهرمانی دیروز کارنامه برانکو را هم در پرسپولیس درخشان‌تر کرد. مرد کروات حالا با دو قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی به یک مربی پرافتخار برای قرمزها تبدیل شده است. او پارسال در لیگ قهرمانان آسیا هم پرسپولیس را تا نیمه‌نهایی پیش برد و البته امسال نیز با این تیم فعلا از مرحله گروهی صعود کرده است.

بیم‌ها و امیدها

شب قهرمانی قطعا موقع سخن گفتن از کم‌وکاستی‌ها نیست، اما مقتدرانه‌ترین قهرمانی لیگ برتری پرسپولیس در فصلی به دست آمد که برای این تیم دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول فصل سرخپوشان مثل دو سال گذشته جذاب و تماشاگرپسند بازی می‌کردند، اما در نیمه دوم با تغییراتی که برانکو در تیمش به وجود آورد، کیفیت بازی پرسپولیس هم افول کرد. البته که در این بین محرومیت و جدایی مهدی طارمی بی‌تاثیر نبود، اما تغییرات خودخواسته برانکو مثل نیمکت‌نشین کردن محسن مسلمان، بشار رسن، احمد نوراللهی و گادوین منشا هم پرسپولیس را از استانداردهای مورد انتظار هوادارانش دور کرد. دیروز هزاران پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه ثامن مشهد برای دقایق طولانی در اعتراض به تصمیمات کادرفنی اقدام به تشویق محسن مسلمان کردند، اما گل وحید امیری که به منزله تثبیت قهرمانی بود همه آنها را موقتا آرام و راضی کرد. به هر حال فعلا بهترین گزینه ممکن برای پرسپولیسی‌ها، لذت بردن از این قهرمانی مقتدرانه و کم‌نظیر است؛ تا بعد که چالش‌هایی مثل بازی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان و حفظ اسکلت فعلی تیم برای فصل آینده پیش می‌آید و مجموعه فنی و مدیریتی پرسپولیس به شکل جدی‌تری محک می‌خورد.