براساس گزارش «ایسنا» علیرضا سلیمی دیروز با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: این اصل بر حسابرسی و رسیدگی به هزینه دستگاه‌ها تاکید دارد. موارد فراوانی وجود دارد که هزینه‌ها از مصوبات پیشی گرفته است. در بخش الف گزارش کمیسیون برنامه و بودجه نیز ۵/ ۲ میلیارد دلار تخلف شده است، اما نتیجه آن چه شد؟ با متخلف پس از سپردن پرونده به دادستانی دیوان محاسبات چه برخوردی شد؟ یک نفر تخلف کرده است حالا از حساب شرکت ملی نفت جبران می‌شود؟ علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: این گزارش براساس آیین نامه داخلی مجلس تهیه شده و به این معنا نیست که دادستانی و دیوان محاسبات به این تخلفات رسیدگی نمی‌کنند. او در عین حال کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور را مامور کرد تا به تخلفات اتفاق افتاده طی آن سال‌ها رسیدگی کنند.

خودکفایی ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی

همچنین روز گذشته امیر حاتمی، وزیر دفاع در فراکسیون مستقلین گزارشی از حمله اخیر به سوریه ارائه کرد. مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین با اعلام این خبر گفت: وزیر دفاع با ارائه گزارشی از شرایط منطقه و حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت که ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی خود، خودکفا شده است. وی با بیان اینکه تعداد زیادی از موشک‌های پرتاب شده یا منحرف شده یا منهدم شده‌اند، گفت که این نشان می‌دهد نیروهای مقاومت سوریه خود را برای هر نوع مقابله و تهاجم آماده کرده‌اند.

تذکر به رئیس‌جمهوری در مورد عزل سیف

ازسوی دیگر ۶۳ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهوری ضرورت عزل رئیس بانک مرکزی و عوامل دخیل در گرانی ارز و متوقف کردن چرخه زندگی مردم و ضربه به نظام اقتصادی کشور را متذکر شدند.

نامه نمایندگان اصفهان به روحانی در مورد آب

در خبری دیگر از پارلمان حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر روز گذشته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از تهیه نامه‌ای جهت دیدار فوری و اضطراری نمایندگان اصفهان با رئیس‌جمهوری برای بررسی مشکلات آبی این استان خبر داد.