دنیای اقتصاد: به گزارش «ایسنا» آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه دیروز در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به التهابات اخیر در بازار ارز و تدابیر دولت برای مدیریت بازار اظهار کرد: بحمدالله با تدبیر دولت محترم، تلاطم‌های موجود در بازار ارز تا حدی رفع شده است، گرچه توقع داشتیم که دولت محترم و بانک مرکزی زودتر وارد عمل شوند اما به هر حال قوه‌قضائیه از هر اقدامی در جهت صیانت از ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز که لازمه کار اقتصادی است حمایت همه‌جانبه می‌کند. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر پشتیبانی از تعادل در بازار ارز و مجموعه اقدامات برای بستر سازی این امر، تصریح کرد: نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی نیز برای اجرای سیاست‌های دولت در ساماندهی و مدیریت بازار ارز همکاری کامل را خواهند داشت و امیدواریم که دولت نیز برخی کاستی‌های موجود را اصلاح کند تا تجار و بازرگانان نیز نگران فعالیت‌های خود نباشند.

آملی‌لاریجانی افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز امیدواریم همه دستگاه‌ها با انجام وظایف قانونی خود تلاش کنند اقتصاد ملی از این ناحیه آسیب نبیند. رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به مناطقی از سوریه، تاکید کرد: در روزهای اخیر شاهد هجمه جنایتکارانه محور شرارت و جنایت در منطقه علیه سوریه بودیم. آمریکا با همدستی انگلیس و فرانسه بر خلاف تمام موازین بین‌المللی، اخلاقی و انسانی بیش از ۱۰۰ موشک به سوریه شلیک کرد. چنین اقدامی را نه سازمان ملل تجویز کرده بود و نه موازین حقوق بین‌الملل چنین اجازه‌ای را می‌داد، اما آمریکا و متحدانش موازین بین‌المللی را به سخره گرفتند و با طرح دروغ تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی به این منطقه حمله کردند.

آملی‌لاریجانی با ابراز تاسف شدید از اقدام برخی حاکمان خودفروخته جهان اسلام که در شب مبعث پیامبر، حمله جنایتکارانه به سوریه را مورد حمایت قرار دادند، اظهار کرد: خوشبختانه این اقدامات موجب بصیرت‌افزایی و نزدیکی هرچه بیشتر ملت‌های مسلمان می‌شود و آنها به خوبی متوجه می‌شوند که امثال آمریکا و متحدانش به هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نیستند. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به برخی زیاده‌خواهی‌های آمریکا مبنی‌بر مذاکره با ایران درخصوص توانمندی موشکی نیز گفت: در چنین فضایی بحث مذاکرات در حوزه موشکی را مطرح می‌کنند. باید از آنها پرسید که چگونه گمان می‌برید ملت‌های مسلمان و کشورها به شما اعتماد کنند؟ با رفتاری که در قبال برجام دارید و اخیرا نیز این حملات جنایتکارانه، آیا توقع مذاکره با جمهوری اسلامی را دارید؟