به گزارش «ایسنا» این بیانیه با یادآوری کلام جاودانه حضرت امام خمینی (ره) که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» و «‌ای‌کاش من هم یک پاسدار بودم» آن را واقعیتی همیشه جاری در تاریخ انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرده است: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر دستاوردهای داخلی، به اقتضای آرمان‌های انقلاب و الزامات فراروی جمهوری اسلامی ایران در شرایط پرخطر و پرتهدید معاصر، به یک بازیگر مهم و موثر در معادلات امنیتی غرب آسیا تبدیل شده است و با ارتقای قدرت هوشمند خود و بازنگری اندیشه مقاومت در فرهنگ سیاسی منطقه، پتانسیل و قدرتی را تولید کرده است که ملت‌های مورد تهاجم و تهدید جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری، برای همیشه خود را مدیون آن خواهند دانست.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به شکست و پایان خلافت خودخوانده داعش آمده است: اگر مقاومت‌های سپاه و هوشمندی فرمانده انقلابی و خردمند نیروی قدس و رزمندگان مدافع حرم نبود، امروز منطقه و بلکه سرزمین عزیزمان ایران، جولانگاه داعش و پیاده‌نظام‌های آمریکا و متحدان غربی و عربی آن و تحقق خط ژئوپلیتیکی و راهبردی مورد نظر آنان در غرب آسیا می‌شد. اما اینک نه تنها داعش فروپاشیده است، بلکه حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن سردرگم، در جست‌وجوی راهی برای نجات خود از بی‌آبرویی حادث شده هستند؛ هرچند این توطئه بزرگ در حقیقت زاییده تفکر و برنامه‌های سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی خود آنان بوده است.

این بیانیه با اشاره به اینکه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفقیت‌ها و نقش‌آفرینی‌های خود در عرصه‌های مختلف را مرهون هدایت‌های حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و حمایت‌های مردم قدرشناس و بصیر ایران و تفکر جهادی و عمل انقلابی دانسته که برای حرکت در این مسیر مقدس، نه تنها کسی برای آن فرش قرمز پهن نکرده، بلکه چه بسا در مواقعی نیز آن را با طعنه‌ها و زخم زبان‌های ناجوانمردانه روبه‌رو ساخته است»، تاکید می‌کند: سپاه افتخار می‌کند که نام سرداران و پاسداران پاکباخته آن همواره سر لیست تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش است؛ سپاه افتخار می‌کند که چهره تابناک سردارانش بر تارک لیست شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و عرصه‌های امنیت و خدمت در کشور می‌درخشد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سپاه افتخار می‌کند که نام سرداران غیرتمند، انقلابی و ولایی آن همواره در زمره اهداف سرویس‌های جاسوسی و جوخه‌های ترور منافقین، صهیونیست‌ها و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان قرار دارد؛ سپاه افتخار می‌کند که همواره در تلخی‌ها و شیرینی‌های روزگار در کنار مردم شریف ایران بوده و زلزله‌زدگان کرمانشاه، ورزقان، بم و گرفتارشدگان در سیل و برف طی سالیان اخیر شاهدان صادق و فهیم این حقیقت هستند.

این بیانیه می‌افزاید: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال جاری نیز به شدت مورد هجمه سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم قرار گرفته است، به گونه‌ای که رئیس‌جمهوری جنایتکار و بی‌خرد آمریکا در پیام به اصطلاح تبریک نوروزی خود به ملت ایران، بخش عمده‌ای از خزعبلات خود را معطوف به سپاه و سرداران سرافراز آن داشته است و در کمال تاسف در داخل نیز شاهد هستیم برخی دانسته یا نادانسته برای نصیحت و یا سرزنش همنوایی با آنها را در دستور کار قرار داده و دستاویز لازم برای تهاجم سازمان‌یافته رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب و مزدوران داخلی آنان را فراهم می‌سازند. در بخش پایانی این بیانیه آمده است: نظر به اهمیت و ضرورت راهبردی «وحدت» و یکپارچگی ملی و «همدلی» و هم‌افزایی همه بخش‌های نظام و ظرفیت‌های کشور، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» همواره از پرداختن به موضوعاتی که در بزنگاه‌های مختلف تاریخی و زمانی، چه بسا نیازمند شفاف‌سازی برای افکار عمومی بوده است، از موضع‌گیری‌ها پرهیز کرده است؛ اما در ماه‌ها و روزهای اخیر در فضای عمومی کشور اقدامات وحدت‌شکن و اختلاف‌برانگیزی ازسوی برخی اشخاص و رسانه‌ها صورت پذیرفته است که منجر به صدور این بیانیه برای تنویر افکار عمومی و ثبت در تاریخ شده است.

از ملامت‌کنندگان نمی‌هراسیم

همزمان با این بیانیه روز گذشته سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ گفت: می‌دانید دشمنان رهبری عظیم‌الشأن این انقلاب را که هدایتگر امت در همه این بحران‌های سخت بوده است، مورد هدف قرار داده‌اند. فرماندهان شما را در سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند. آنها عملیات روانی خود را علیه سپاه سنگین کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: ما از دشمنان گله‌ای نداریم؛ اما گاه می‌بینیم برخی از دوستان‌مان البته انگشت‌شمار چشم در چشم ما می‌دوزند و به ما تبریک می‌گویند، اما پژواک صدای دشمنان را می‌شوند و زخم زبان می‌زنند، اما ما یاد گرفتیم وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ و از ملامت و ملامت‌کنندگان نمی‌هراسیم، اما این زیبنده برخی‌ها نیست که همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند.

همچنین به گزارش «ایرنا» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به روز میلاد امام حسین (ع) گفت: کوچکی و قلت یک سپاه هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد نیست. اگر فرزندانمان قطعه‌قطعه شوند و خانواده‌هایمان به اسارت بروند، دلیلی برای ترک میدان جهاد وجود ندارد. وی یادآور شد: مردان سپاه از همین رو از روزی که لباس مقدس سبز جهاد را به تن کردند یک لحظه میدان جهاد را ترک نکرده‌اند. از خطرات نترسیدند و مانند کوهی از آرامش در قلب امواج توفان حوادث ایستادند و سپر بلای امت اسلام شدند. هرگز شکوه امپراتوری‌ها آنان را از میدان جهاد بازنداشت. هیچ کبریایی و بزرگی و عظمتی را جز کبریایی الهی به رسمیت نشناختند.

انتقاد از تضعیف جایگاه سپاه

در واکنش دیگر سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین همزمان با روز پاسدار و ولادت امام‌حسین‌(ع) با حضور در مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی تهران با اشاره به صحبت‌های اخیر یکی از مسوولان تاکید کرد: پاسداران ناب انقلاب اسلامی از روز اول عهد و پیمان با مولای خویش بسته که پای ولایت و انقلاب بایستند و اعلام برخی صحبت‌ها از بلندگوهای رسمی کشور قطعا نمی‌تواند جایگاه سپاه را تضعیف کند؛ چراکه جامعه پاسداری، پای انقلاب و رهبری ایستاده است. به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به صدور انقلاب اسلامی در سایر ملل و کشور‌ها تاکید کرد: مردمان خارج از جمهوری اسلامی قدر انقلاب اسلامی را شاید خیلی بیشتر بدانند که بخش اصلی این اتفاق را مدیون پاسداران عزیز هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج افزود: انقلاب اسلامی مدیون مجاهدت‌های رزمندگان است نه مدیون سیاست‌بازی سیاسیون. وی با اشاره به قدر، جایگاه و مقام پاسداری گفت: پاسداران انقلاب اسلامی باید قدر خود را بدانند و باید هرچه می‌توانیم ارتباطمان را با اهل بیت تقویت کرده و بدانیم عاقبت به‌خیری ما در اتصال به وجود امام خامنه‌ای عزیز است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی بارها دیده‌ایم افرادی که از رهبری فاصله گرفتند، عاقبت به‌خیر نشدند و قطعا سعادت از آن کسی است که همواره در کنار ولایت و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشد.

پیام تبریک وزیر اطلاعات

در همین حال روز گذشته سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات به مناسبت روز پاسدار در پیامی به سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری این روز را به همه پاسداران غیور و ولایت‌مدار تبریک گفت.