به گزارش «ایسنا» وی با تاکید بر پرورش نیروی کار متخصص در کشور گفت: نباید دانشگاه ما پشت میزنشین تربیت کند، این روند، مشکل جامعه ما را حل نمی‌کند، ما نیاز به نیروی کار متخصص داریم. باید کار ما، پشتوانه پول ما باشد، لذا دانشگاه‌های ما باید کارگر متخصص به جامعه تحویل دهند. آیت‌الله جوادی‌آملی رفع معضل بانک‌های ربوی، تلاش در جهت کاهش فاصله طبقاتی و تغییر فرهنگ مردم به استفاده از کالاهای داخلی را از اولویت‌های کشور دانست.

به گزارش «ایلنا» او همچنین گفت: باید بدانیم اگر ملت به‌خاطر همین مسائل نامطلوب شورید دیگر همه را می‌شورد و کنار می‌گذارد. به همین جهت حواس‌تان باشد. آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: چگونه است که کشور ۸۰۰ میلیونی که نظامی کمونیستی و بی‌دین دارد می‌تواند کشور خود را اداره کند؛ اما ما یک کشور ۸۰ میلیونی هستیم و این همه امکانات و آب و خاک مناسب داریم، در مشکلات خود می‌مانیم؟ آن کشور با کفر ۸۰۰ میلیون نفر را اداره می‌کند، اما ما با داشتن امام‌حسین(ع) و امام علی(ع) نتوانسته‌ایم؛ یعنی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم. این مرجع تقلیددرادامه سخنانش در دیدار با وزیر کار، با اشاره به بیان نظرات مردم در فضای مجازی گفت: فضای مجازی به نظر من مجازی نیست؛ بلکه یک فضای حقیقی است و هرجایی که اندیشه و فکر قابل‌بیان شد، آن فضا فضای حقیقی است. در ادامه وزیر کار روز پنج‌شنبه با آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «ایلنا» آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: مسائل اجتماعی به یکدیگر گره خورده و اگر می‌خواهیم مسائل اجتماعی حل‌و‌فصل شود، باید جوانب مختلف را مدنظر داشته باشیم. علی ربیعی نیز در این دیدار گفت: ۹ میلیون از جمعیت بیکار در دهه ۶۰ به دهه ۹۰ سرریز شد و این یکی از عوامل افزایش بیکاری است. به گزارش «ایسنا» ربیعی تاکید کرد: متاسفانه مردم فردگرا شده‌اند و آسیب‌ها افزایش یافته و روح خیرخواهانه کم شده و در کل اجماعی برای حل مسائل بزرگ انجام نمی‌شود. ربیعی همچنین با حضرات آیات نوری‌همدانی،   علوی گرگانی و صافی‌گلپایگانی دیدارو گفت‌وگو کرد.