به گزارش «ایسنا» در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در این خصوص وزارت کشور با دریافت نظرات و پیشنهادهای مردمی و بررسی موضوع از نزدیک در قالب اعزام کارشناسان در چندین نوبت و همچنین حضور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری در منطقه، در تلاش بوده تا نگرانی‌های مردم شریف کازرون را لحاظ کند و به همین منظور با تقاضای صاحب‌نظران منطقه و به‌منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادهای مردمی و رفع کاستی‌های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته‌های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: وزارت کشور در مساله تقسیمات کشوری در عین استمرار همفکری با دلسوزان و صاحبنظران از اقشار گوناگون منطقه، از مردم آگاه و متدین کازرون می‌خواهد با حفظ آرامش و هوشیاری انقلابی خود مراقب دسیسه‌های معاندان و سایت‌های ضد انقلاب و اهداف شوم دشمنان این آب و خاک باشند و اجازه ندهند امنیت اجتماعی منطقه مختل و فضای ناامنی حاکم شود. در این راستا با عناصری که با اهداف دیگری سعی در برهم زدن نظم و امنیت عمومی داشته‌اند برخورد قاطع قانونی انجام خواهد شد.

برقراری آرامش در کازرون

از سوی دیگر معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با حضور مقتدرانه پلیس در کازرون، آرامش و امنیت در این شهر برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد. سرهنگ کاووس محمدی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: پس از تجمع‌های اعتراض‌آمیز کازرون نسبت به تفکیک این شهرستان، عده‌ای فرصت‌طلب و اراذل و اوباش قصد تخریب اموال عمومی را داشتند که پلیس با آنها قاطعانه برخورد کرد.  وی با اشاره به غیرقانونی بودن تجمع‌های اخیر کازرون، خویشتنداری نیروهای انتظامی در رویدادهای این شهر را ستود و گفت: با وجود این، اجازه ایجاد ناآرامی و ناامنی به فرصت‌طلبان داده نخواهد شد.  به گزارش خبرگزاری تسنیم، موضوع ناآرامی‌ها و تجمعات کازرون به حدود ۱۰ ماه پیش و طرح حسین رضا زاده نماینده کازرون در مجلس برای تجزیه شهرستان کازرون برمی‌گردد. براساس این طرح قرار بود دو بخش از این شهرستان شامل بخش‌های «قائمیه» و «کوهمره نودان» که یکی از آنها زادگاه نماینده مجلس است، از کازرون جدا شده و شهرستانی جدید تشکیل شود.