برگزاری نشست ویژه مجلس برای بررسی گرانی‌ها منتفی شد

خبر دیگر آنکه سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: برگزاری نشست ویژه مجلس برای بررسی گرانی‌ها در این هفته، منتفی شد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از منتفی شدن برگزاری نشست ویژه مجلس برای بررسی گرانی‌های اخیر در این هفته خبر داد و اظهار کرد: قرار بود مرکز پژوهش‌های مجلس یک گزارش تخصصی درباره گرانی‌های خودرو، مسکن و سکه از جهت بازرگانی تهیه کند، اما ظاهرا هنوز این گزارش آماده نشده است. وی افزود: برنامه مجلس این بود که پس از آماده شدن این گزارش، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی جنبه بازرگانی گرانی‌ها و وزیر دادگستری برای بررسی بعد تعزیراتی موضوع، مساله را بررسی کند که این جلسه به زمان دیگری موکول شد.

طرح سوال جدید از روحانی

در خبری دیگر از پارلمان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح سوال جدید از رئیس‌جمهوری درباره مشکلات اقتصادی و موسسات مالی را کلید زدند. براساس گزارش خبرگزاری فارس، احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تایید این خبر گفت: نمایندگان به‌دنبال رفع مشکلات مردم به‌خصوص در حوزه‌های معیشتی هستند. او در بیان جزئیات این طرح سوال از رئیس‌جمهوری گفت: این سوال تجمیع سوالات قبلی شامل مباحث اقتصادی مشتمل بر محورهای مسکن، خودرو و خوراک، مباحث مرتبط با موسسات مالی و همچنین مباحث محیط زیستی شامل محورهای آب، گردوغبار و سرمازدگی است.  نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان تاکید کرد: هدف ما از این سوال رفع مشکلات مردم است و اگر مطمئن باشیم دولت مشکلات مردم را پیگیری می‌کند دیگر اصراری به این سوال نداریم، اما وقتی کابینه اهتمام جدی برای رفع مشکلات مردم ندارد طبیعی است که ما از ابزارهای قانونی خودمان استفاده خواهیم کرد.

استیضاح ربیعی با ۵۰ امضا کلید خورد

از سوی دیگر، از پارلمان خبر می‌رسد که تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تدوین کرده‌اند. این خبر را حسین مقصودی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد و گفت: این طرح با ۵۰ امضا تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود. او درباره محور‌های این طرح ادامه داد: بی‌توجهی به برنامه‌های اعلامی، امنیت شغلی کارگران، مشکلات بیمه روستاییان و قالیبافان، عدم‌تعامل با بیمه‌گذاران، مشکلات سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های وابسته، مشکلات شستا، عدم‌توجه به استفاده از مدیران جوان، نداشتن برنامه و چشم‌انداز شفاف و عملی برای کارگر و کارفرما، بی‌توجهی به سیاست‌های کلان کشور و برنامه‌های اقتصادی کشور از جمله محور‌های این طرح استیضاح است.

انتخاب رئیس کمیسیون اصل۹۰ ؛ امروز

همچنین دیروز، علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری انتخابات رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در جلسه امروز صحن علنی مجلس خبر داد. در چند روز گذشته در برخی رسانه‌ها اخباری درباره کاندیداتوری داوود محمدی رئیس فعلی و فرهاد تجری نایب رئیس فعلی کمیسیون برای تصدی پست ریاست این کمیسیون منتشر شده است.