تعیین دستمزد مدیران در شورای حقوق و دستمزد

از سوی دیگر، دولتی‌ها نیز مخالفت خود را با کلیات این طرح اعلام کردند. دیروز جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی با اعلام مخالفت دولت با طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور گفت: در صورت تصویب این طرح شاهد افزایش حقوق‌های مدیران در بخش‌هایی خواهیم بود که دولت موافق آن نیست؛ زیرا مصوبه شورای حقوق و دستمزد به‌خوبی پرداختی‌ها را مشخص کرد.

راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و دستمزد

براساس گزارش «ایرنا» انصاری همچنین با اشاره به یکی از موارد این طرح برای ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی از پرداخت‌های مدیران، تاکید کرد که این موضوع در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه آمده است و این در حالی است که در این ماده دولت به ایجاد سامانه و دسترسی عمومی به پرداختی‌ها مکلف شده است.به گفته انصاری، این سامانه توسط سازمان اداری و استخدامی طراحی و در اردیبهشت ماه به تمام دستگاه‌ها از جمله مجلس ابلاغ شده که تمام پرداختی‌های کارکنان و مدیران از خرداد ماه در این سامانه وارد شود.رئیس سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد: قطعا بعد از وارد شدن اطلاعات، زمینه دسترسی عمومی فراهم می‌شود، در این راستا درخواست ما از مجلس آن است که سامانه طراحی شده را بررسی کنند که این موضوع طی نامه‌ای رسمی به مجلس اعلام شده بنابراین دولت به تکلیف خود در ماده ۲۹ برنامه ششم عمل کرده است.

مخالفت مجلس با بررسی لایحه اصلاح ساختار دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز پارلمان، با ۱۰۳ رای موافق، ۹۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه، با اولویت بررسی لایحه اصلاح ساختار دولت (تفکیک وزارتخانه‌های «صنعت، معدن و تجارت»، «راه و شهرسازی» و تفکیک «وزارت ورزش و جوانان» به دو سازمان) مخالفت کردند. براساس گزارش «ایرنا» مصطفی کواکبیان هم در موافقت با این درخواست گفت: رئیس‌جمهور در جلسات خصوصی از مجلس گلایه کرده که بارها لوایحی را به مجلس ارائه کرده اما مجلس نسبت به آنها بی‌تفاوت بوده است. ممکن است من هم با تفکیک برخی وزارتخانه‌ها مخالف باشم، اما تعیین تکلیف در این موضوع بهانه‌ را از دست دولتمردان می‌گیرد. بهتر است با مخالفت و موافقت با این مساله آن را از بلاتکلیفی خارج کنیم.لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور ۱۷ خرداد سال گذشته به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

طرح استیضاح وزیر اقتصاد با ۳۰ امضا

خبر دیگر آنکه دیروز خبرگزاری تسنیم طرح استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی را که به گفته حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون بودجه مجلس بیش از ۳۰ نماینده آن را امضا کرده‌اند، منتشر کرد. این نماینده مجلس با اشاره به مهم‌ترین محورهای طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نمایندگان مجلس در این طرح خواهان پاسخگویی وزیر اقتصاد برای ساماندهی بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور هستند.

عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد

در خبری دیگر، محمدرضا عارف با رای اکثریت اعضای کمیسیون آموزش رئیس این کمیسیون شد. علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به دستورکار نشست عصر دیروز این کمیسیون گفت: در این نشست، محمدرضا عارف با رای اکثریت اعضای کمیسیون به‌عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتخاب شد. او افزود: همچنین در این جلسه، جبار کوچکی‌نژاد و قاسم احمدی‌لاشکی به ترتیب به‌عنوان نواب اول و دوم کمیسیون آموزش انتخاب شدند.