هماهنگی‌های میان ایران و قطر دیگر بر کسی پوشیده نیست و برای همگان آشکار شده است. او ادعا کرد: «تماس تلفنی انجام شده میان رئیس‌جمهور ایران و امیر قطر در واقع در راستای رویکردی فرصت‌طلبانه برای حمایت از حوثی‌ها در یمن است و احتمالا این رویکرد قطر مورد حمایت شهروندان این کشور نیست.»

قرقاش مدعی شد: «من فکر نمی‌کنم که شهروندان قطری از حمایت از حوثی‌های یمن و نزدیکی روابط با ایران راضی باشند. رویکرد فرصت‌طلبانه قطر باعث انزوای شهروندان این کشور از کشورهای منطقه شده است.» از حدود یک سال گذشته کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات قطر را مورد تحریم قرار داده‌اند. حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی امیر قطر با وی، ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر، ابراز امیدواری کرد که تهران و دوحه بتوانند از ظرفیت‌های بسیار زیادی که برای روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد، بیش از پیش استفاده کنند. او مقاومت و ایستادگی ملت و دولت قطر در برابر فشارها، تهدیدها و محاصره ناعادلانه را ستودنی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران محاصره تحمیلی قطر را ناعادلانه و باعث تفرقه و تنش بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند و تمامی تلاش خود را برای همکاری و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه به‌کار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سیاست تهران، تعامل و گفت‌وگو با کشورهای منطقه برای پایان دادن به اختلافات است، تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه را به نفع همه ملت‌های منطقه دانست و اظهار کرد: سیاست‌های ماجراجویانه برخی کشورهای منطقه را نادرست می‌دانیم و معتقدیم تداوم این روند بی‌تردید مشکلات موجود در منطقه از جمله در فلسطین، سوریه و یمن را بیشتر می‌کند. رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر اینکه بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و همه باید با تقویت راه‌های سیاسی، به ایجاد ثبات و امنیت در این کشور و منطقه کمک کنیم، تهاجم اخیر به بندر حدیده را باعث شکل‌گیری یک فاجعه انسانی در یمن برشمرد و گفت: ادامه این درگیری‌ها، مردم فقیر یمن را در فشار طاقت‌فرسا قرار داده و وظیفه همه ما این است که به این مردم مظلوم کمک کنیم.