عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: در حال حاضر همچنین مرزهای غربی و تمام گذرگاه‌های غیر‌قانونی هم توسط خودمان و هم به کمک دولت عراق کاملا بسته شده است و فقط چند مرکز بازارچه مرزی است که به‌صورت رسمی و آن هم با شرایط خاصی فعالیت می‌کنند که البته ما در آنجا شرایطی گذاشته‌ایم که هم خرده‌فروشانی که در آن مناطق با استفاده از این کالاها زندگی و معیشت داشتند و هم کولبران بتوانند زندگی خود را اداره کنند. البته مصوبه بسیار خوبی در این زمینه به استانداران ابلاغ شده است و استانداران هم در حال پیاده‌سازی آن هستند.

اولویت‌های حوزه اجتماعی

به گزارش «ایسنا» وزیر کشور روزجمعه در پایان جلسه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که در محل استانداری خراسان‌شمالی برگزار شد، همچنین اظهار کرد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با موادمخدر جزو اولویت‌های حوزه اجتماعی ماست؛ همچنین در موضوع آسیب‌ها، بحث مبارزه با موادمخدر اولویت اول ما است. وی در ادامه افزود: با عنایتی که مقام معظم رهبری به این موضوعات داشتند و جلسات متعددی که گذاشتند و دستوراتی که دادند و همچنین تاکیداتی که رئیس‌جمهوری روی این مساله داشتند، ما واقعا وارد مرحله جدیدی شده‌ایم. در این زمینه از ظرفیت، امکانات و منابع استفاده می‌کنیم و البته اولویت اول ما وارد کردن مردم چه به‌صورت متشکل در قالب NGO‌ها یا تشکل‌های دیگر و چه به‌صورت فردی در این موضوع است. رحمانی‌فضلی ادامه داد: استانداران نیز با برگزاری جلسات مربوطه ضعف‌ها و قوت‌های این موضوع در این چند سال را بررسی می‌کنند و با استفاده از تجربیات دیگر، امیدواریم در این حوزه حرکت فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و بنایمان هم بر این است و فوق‌العادگی را هم اینطور تعریف کرده‌ایم که هر گامی که سال‌های قبل برداشته‌ایم امسال باید دو برابر گام برداریم.

آخرین وضعیت سرباز ربوده شده

وی درباره آخرین اقدامات انجام گرفته در مورد سعید براتی، سرباز مرزبانی ربوده شده، با توجه به اینکه اخیرا کلیپی از ایشان مبنی بر زنده بودنشان پخش شده، گفت: ما این موضوع را هم از طریق مجاری رسمی پیگیری می‌کنیم و هم وزارت‌خارجه پیگیر این مساله هستند و ستادکل هم در مذاکراتشان از دولت پاکستان پیگیری کرده است. ما به‌عنوان وزارت کشور هم در ملاقات‌های مرزی‌مان و هم در ملاقات‌های رسمی که با آنها داشته‌ام این موضوع را پیگیری کرده‌ایم. به‌علاوه از طریق معتمدین و ریش‌سفیدان هم داریم این مساله را بررسی می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی در پایان در همین زمینه تصریح کرد: البته یکی از نگرانی‌هایی که ما داشتیم، این بوده است که شاید ایشان زنده نباشند و آنها دارند این کارها را انجام می‌دهند که اخیرا عکس و تصویری از ایشان پخش شده و معلوم است که زنده هستند. امیدواریم ان‌شاءالله با کمک دولت پاکستان و هم با تاثیری که معتمدین دارند بتوانیم ایشان را به آغوش خانواده‌اش بازگردانیم. همچنین رحمانی‌فضلی روز گذشته در همایشی به مناسبت روز ملی اصناف با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد کشور گفت: ما از ابتدای انقلاب باید در حوزه مقاوم و مستقل کردن اقتصاد گام‌های اساسی برمی‌داشتیم، اما در این حوزه کوتاهی کرده‌ایم و در استقلال اقتصادی نتوانسته‌ایم برتر از انقلاب حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر کشور افزود: ما باید به‌گونه‌ای حرکت می‌کردیم که اگر شیرهای نفت بسته شود دچار تنش‌های داخلی نشویم، این در حالی است که نتوانسته‌ایم با استفاده از منابع داخلی و توانمندی‌های منطقه‌ای بودجه‌ای داشته باشیم که به نفت وابستگی نداشته باشد. وزیر کشور همچنین گفت: دشمنان توان و جرات رویارویی نظامی با ما را ندارند و به همین دلیل سعی می‌کنند با استفاده از ابزار‌های اقتصادی تنش‌های اجتماعی را در کشور افزایش دهند. به گزارش خبرآنلاین، وزیر کشور با اشاره به اقتصاد مقاومتی و اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان کشور و انقلاب گفت: بدنه دولت و فعالان اقتصادی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند. البته این کوتاهی از همان روزی که ما انقلاب کردیم، شروع شد. ما باید از همان زمان به مقاوم‌کردن پایه‌های اقتصاد خود اقدام می‌کردیم.