این عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد که این برنامه قطعی نیست و به هماهنگی رئیس مجلس و رئیس‌جمهوری موکول شده است. به گفته عباسی در صورت حضور روحانی در مجلس، احتمالا جلسه «غیرعلنی» خواهد بود. عباسی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام بیشتر سه قوه برای پیگیری مشکلات مردم در شرایط جنگ اقتصادی خاطرنشان کرد: دعوت روز یکشنبه از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، آغاز راهی بود که مقام معظم رهبری هفته پیش به نمایندگان مجلس تذکر دادند و ما نیز معتقدیم در این شرایط جنگ اقتصادی نمی‌توان انتظار داشت که دولت به تنهایی مسائل را دنبال و حل کند.

کمیته ویژه بررسی گرانی

از سوی دیگر، دیروز نمایندگان مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس قوه مقننه، خواستار تشکیل کمیته ویژه بررسی گرانی‌های اخیر شده و خواستند که نشست قوای سه‌گانه را در مجلس برگزار کند. نمایندگان مجلس طی این نامه از لاریجانی خواسته‌اند به‌عنوان رئیس مجلس ضمن پیگیری برگزاری نشست قوای سه‌گانه، کمیته ویژه بررسی برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و نوسانات ارزی را تشکیل دهد. براساس آنچه خبرگزاری فارس خبر داده است، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم ضمن تایید این خبر گفت: در این نامه از رئیس مجلس خواسته‌ایم هرچه سریع‌تر نشست سران قوا با حضور وزرا، نمایندگان مجلس و مقامات قضایی در صحن خانه ملت برگزار شود.

همچنین مجلسی‌ها دست به کار شده‌اند و از تشکیل کمیته دیپلماسی اقتصادی در مجلس شورای اسلامی خبر می‌دهند.  سیدحسن حسینی‌شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این خبر، به خبرگزاری مهر گفت که این کمیته به‌زودی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد. خبری دیگر از پارلمان آنکه اسدالله عباسی عضو هیات‌رئیسه مجلس گفته است که دومین سوال از رئیس‌جمهور امروز در هیات‌رئیسه تعیین تکلیف می‌شود. او درباره سرنوشت دومین سوال از رئیس‌جمهور که در ۵ محور تهیه شده بود اما بر سر از حد نصاب افتادن یا نیفتادن امضاهای آن اختلاف‌نظر وجود داشته، گفت: بر سر زمان انصراف برخی از نمایندگان اختلاف‌نظر پیش آمد که این موضوع به کمیسیون ویژه تدوین آیین‌نامه و هیات‌رئیسه احاله شد. این موضوع بررسی شده و عصر امروز هم مجددا در جلسه هیات‌رئیسه مجلس بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.