به گفته جعفری محرکان اصلی حادثه با برنامه‌ریزی در نقاط مختلف تهران به تهدید بازاری‌ها اقدام کردند که اگر بازار را نبندید فلان کار را انجام می‌دهیم و این افراد توسط پلیس و دستگاه امنیتی شناسایی شدند و امروز تحویل دادستانی می‌شوند. دادستان تهران افزود: من به این افراد و خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهم که تا این افراد محاکمه نشوند، آزاد نخواهند شد. کسانی که اخلال نظام اسلامی را نشانه رفته‌اند از جنس بازاری‌ها نبودند و بازاری‌ها خواهید دید که سمت خود را جدا خواهند کرد.

جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی نابسامانی‌ها

از سوی دیگر، دیروز نمایندگان مجلس هم جلسه‌ای غیرعلنی را قبل از آغاز جلسه علنی صبح دیروز برگزار کردند و در آن نابسامانی‌های اقتصادی را بررسی کردند. به گزارش «ایسنا» به گفته سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، در این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس درباره نوسانات نرخ ارز، اعتراضات کسبه و بازاریان و بستن برخی از مغازه‌ها در روز گذشته و ناپایداری‌های ارزی سخنرانی کرد.

تعویق تعطیلات دو هفته‌ای مجلس

خبر دیگر آنکه تعطیلات دوهفته‌ای تابستانی مجلس هم به‌دلیل اعتراضات اخیر و مشکلات اقتصادی کشور به تعویق افتاد. بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس این خبر را در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر اعلام کرد.