ازسوی دیگر فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس نیز درباره این جلسه غیررسمی به «ایرنا» گفت: رئیس مجلس در این جلسه از نمایندگان خواست که در مورد طرح دو فوریتی حل مشکلات اقتصادی کشور بیشتر بررسی انجام شود. براساس آنچه احمد امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس به خبرگزاری تسنیم گفته است، ساماندهی نقدینگی کشور، واگذاری طرح‌های عمرانی دولت به بخش خصوصی، افزایش اعطای اختیارات به استانها برای واردات و صادرات، ساماندهی بخش انرژی و سوخت، ساماندهی بازار ارز و سکه و صدور کارت رفاه اجتماعی برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ازجمله ویژگی‌های طرح پیشنهادی ۲ فوریتی مجلس برای حل معضلات اقتصادی است.

توصیه‌های رئیس مجلس در مورد استیضاح وزرا

همچنین دیروز فاطمه ذوالقدر در ادامه اظهاراتش درباره جلسه غیرعلنی صبح یکشنبه پارلمان گفت: رئیس مجلس در این جلسه گفت که تعداد بسیاری تقاضای استیضاح وزیران به هیات‌رئیسه رسیده است که نمایندگان با دقت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.در همین حال یک نماینده مجلس که نخواست نامش فاش شود در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با اشاره به توصیه‌های علی لاریجانی در مورد استیضاح وزرا به نمایندگان گفت: آقای لاریجانی از نمایندگان خواسته است برای استیضاح وزرا به‌صورت هماهنگ عمل کنند؛ زیرا اگر این‌بار استیضاح وزرا رای نیاورد، به ضرر مجلس است و شأن و آبروی مجلس زیر سوال می‌رود. این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس مجلس با استیضاح وزرا مخالفتی نداشته و فقط معتقد است این استیضاح‌ها باید به‌صورت نظام‌مند و دقیق باشد که رای نمایندگان را جلب کند.

ماموریت لاریجانی به تیمی ۳ نفره برای پیگیری مشکلات اصناف

خبر دیگر آنکه دیروز شهباز حسن‌پور بیگلری، رئیس فراکسیون اصناف مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به جلسه نمایندگان اتحادیه‌های اصناف با رئیس مجلس گفت: به دستور آقای لاریجانی تیمی سه نفره از هیات‌رئیسه، ‌کمیسیون اقتصادی و فراکسیون اصناف مامور تشکیل نشست با اصناف و پیگیری مشکلات شدند. نماینده سیرجان افزود: این تیم متشکل از محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بهروز نعمتی‌ عضو هیات‌رئیسه مجلس و من به‌عنوان رئیس فراکسیون اصناف مجلس است که ماموریت یافتیم تا نشست‌های تخصصی با اتحادیه‌های صنفی اصناف برگزار و نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات اصناف اقدامات اساسی صورت بگیرد.