به گزارش خبرگزاری فارس، سفرای جدید قرار است به‌جای سفرای قبلی به محل ماموریت بروند یا در سفارتخانه‌هایی که مدتی است بدون سفیر مانده‌اند، مشغول به فعالیت شوند.

ادریسی‌کرمانشاهی جایگزین مهمان‌پرست در ورشو

مسعود ادریسی‌کرمانشاهی به جای رامین مهمان‌پرست به ورشو می‌رود تا در سمت سفیر ایران در لهستان به کار بپردازد. ادریسی کرمانشاهی در کارنامه کاری خود عهده‌دار سفارت ایران در لبنان بوده و مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا نیز بوده است.

حق‌بین جایگزین وهاجی در استرالیا می‌شود

فریدون حق‌بین، مدیرکل هماهنگی و راهبرد امور اقتصادی وزارت امور خارجه نیز به جای عبدالحسین وهاجی به کانبرا خواهد رفت و به‌عنوان سفیر ایران در استرالیا به فعالیت می‌پردازد.

فرشچی، گزینه پیشنهادی در هلسینکی

همچنین شنیده شده که  پروین فرشچی معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز قرار است به فنلاند برود و عهده‌دار سفارت ایران در هلسینکی شود. کامبیز جلالی سفیر ایران در فنلاند از آذر ۹۳ عهده‌دار این سمت بوده است.

احتمال تعیین قشقاوی به‌عنوان سفیر ایران در اسپانیا

حسن قشقاوی معاون سابق کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت‌خارجه نیز از گزینه‌های تصدی سفارت ایران در اسپانیاست و گفته می‌شود قرار است پس از دریافت آگرمان به‌جای محمدحسن فدایی‌فرد به مادرید برود. قشقاوی همچنین پیش از این به‌عنوان سفیر ایران در سوئد و قزاقستان نیز فعالیت کرده است. نماینده دوره‌های چهارم و ششم مجلس شورای اسلامی و سخنگوی وزارت‌خارجه از دیگر سمت‌های قشقاوی بوده است. فدایی‌فرد از فروردین ۱۳۹۳ عهده‌دار این سمت بوده است.

بیات، گزینه محتمل برای سفارت ایران در ایتالیا

حمید بیات مدیرکل غرب اروپای وزارت‌خارجه نیز گزینه تصدی سفارت ایران در رم است و گفته می‌شود به‌جای جهانبخش مظفری، قرار است به سمت سفیر ایران در ایتالیا منصوب شود. بیات پیش از این به‌عنوان سفیر ایران در دانمارک و همچنین سودان فعالیت کرده است.

شافعی عهده‌دار سفارت ایران در لوبلیانا می‌شود

براساس این گزارش، «کاظم شافعی» نیز به‌عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی منصوب شد. کاظم شافعی پیش از این ریاست اداره مرزی در معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت.

سعید خرازی، گزینه احتمالی سفارت ایران در اردن

همچنین شنیده شده که «سعید خرازی» نیز از جمله گزینه‌هایی است که این روزها به‌عنوان سفیر جدید ایران در امان پایتخت اردن و جایگزین مجتبی فردوسی‌پور مطرح است.

رسولی محلاتی گزینه تصدی سفارت ایران در صوفیا

براساس این گزارش، «سیدمحمدجواد رسولی‌محلاتی» سفیر اسبق ایران در عربستان سعودی و مدیرکل امور مجلس وزارت امور خارجه هم قرار است به سفارت ایران در بلغارستان برود. با پایان ماموریت عبدالله نوروزی، سفیر قبلی ایران در صوفیا، سفارت ایران در بلغارستان درحال حاضر در سطح کاردار فعالیت می‌کند.