در این ملاقات، نماینده دائم جدید ایران در آژانس ضمن اشاره به روابط و همکاری‌های خوب و مناسب بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌های فنی در جهت استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. نماینده دائم ایران همچنین با اشاره به موضوعات ایمنی، امنیت، پادمان هسته‌ای و همکاری‌های فنی، خواستار پرداختن متوازن به موضوعات مختلف دستورکار از سوی آژانس شد.

وی همچنین ضمن اشاره به پایبندی کشورمان به اجرای برجام که برای یازدهمین بار متوالی از سوی آژانس مورد تایید قرار گرفته است، بر اهمیت نقش مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس تاکید کرد. غریب‌آبادی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام به‌عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت خاطرنشان کرد: «برجام مسیری یک‌طرفه نیست و برای ادامه حیات آن، طرف‌های مقابل باید به تعهدات خود عمل کرده و ایران نیز از منافع برجام بهره‌مند شود.»

آمانو نیز در این ملاقات ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از انتصاب غریب‌آبادی به‌عنوان نماینده دائم جدید کشورمان در آژانس گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای مهم آژانس است و طی چند سال گذشته روند همکاری‌ها بین ایران و آژانس همواره تقویت شده است. وی همچنین تاکید کرد: «آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی همواره تلاش کرده است تا نقش خود را به‌صورتی عینی، بی‌طرفانه و حرفه‌ای به انجام برساند.»