پیش‌تر عیسی منصوری، معاون اشتغال ربیعی در توضیح پرداخت و انعقاد قرارداد طرح‌های اشتغال‌زا بین متقاضیان و بانک‌های عامل را به میزان حدود ۳هزار میلیارد تومان اعلام کرد. براین اساس، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و آمار ارائه شده از سوی معاون وزیر کار در مورد میزان طرح‌های تایید شده و مصوب توسط بانک‌های عامل طی ۶ ماه گذشته، ۲۸۰۰میلیارد تومان اختلاف دارد. در این رابطه علاءالدین ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار در گفت‌وگویی در توضیح اختلاف آماری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومانی وام روستایی از سوی وزارت کار گفت: آماری که مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کرده است به روز نیست. نزدیک به ۴۳هزار طرح اشتغال روستایی و عشایری به مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند.

او بیان کرد: از مجموع ۶ هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی تا کنون نیمی از آن معادل ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های عامل قرار داده شده که با تلفیق منابع داخلی بانک‌ها، در مجموع ۶ هزار میلیارد تومان از مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان به منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها اختصاص پیدا کرده است. بانک‌ها در چند مرحله وام را متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت می‌کنند. بنابراین زمانی که اعلام می‌شود به‌طور مثال ۱۰هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده به این معنی است که مرحله اول وام‌ها پرداخت شده و در چند مرحله دیگر پول باید برای طرح‌های تایید شده پرداخت شود.

ازوجی با بیان اینکه از کل طرح‌هایی که توسط کمیته فنی تایید شده است حدود ۲۰درصد از سوی بانک‌ها رد می‌شوند، گفت: هر تعداد طرحی که به تصویب مجلس برسد حدود ۲۰درصد رد و ما بقی در چندین مرحله پرداخت می‌شود. آمارها روزانه افزایش می‌یابد.کمیته ملی نظارت بر اجرای آیین‌نامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی شامل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (رئیس)، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال (دبیر)،‌ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، قائم مقام و یا معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران است.