در این گزارش که سایت «دیپلماسی ایرانی» آن را منتشر کرده، نوشته شده است: «من به‌خاطر اقدامات آمریکا عذرخواهی نمی‌کنم – به حقایق هم اهمیتی نمی‌دهم. این حرف‌های پرزیدنت ترامپ نیست، بلکه سخنان جورج بوش پدر است که در ۲ اوت ۱۹۸۸، به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، در مورد اتفاقاتی که ماه قبل رخ داده بود، به‌طور رسمی توضیح می‌داد.»

در این گزارش آمده است: «۳ جولای ۱۹۸۸، ناو جنگی وینسس آمریکا که در زمان جنگ عراق با ایران درحال گشت‌زنی در خلیج‌فارس بود، پرواز ۶۶۵ ایران ایر را در آب‌های ایران سرنگون کرد و تمام ۲۹۰ مسافر این پرواز که ۶۶ نفر از آنها کودک بودند، جان خود را از دست دادند. آمریکا توافق کرد که ۸/ ۱۳۱ میلیون دلار را به‌عنوان غرامت بپردازد. اما نه‌تنها حاضر به عذرخواهی نشد، بلکه پرزیدنت رونالد ریگان در اقدامی وقیحانه، نشان لیاقت را به فرمانده آن ناو دریایی به‌خاطر اقدامش اعطا کرد. تاثیر این اتفاق هنوز بر روابط آمریکا با ایران وجود دارد. در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «هفته گذشته یک استراتژی دقیق، اما به همان اندازه غلط، برای گسترش بی‌ثباتی و تظاهرات در داخل ایران به منظور تضعیف دولت - از طریق کار گروه مشترک اسرائیل و آمریکا- به‌کار گرفته شد. بنا به گفته یک مقام اسرائیلی که در این روند دخیل است، «هیچ‌کس به‌طور جدی به براندازی رژیم فکر نمی‌کند؛ اما این تیم در تلاش است از ضعف‌های داخلی رژیم ایران، برای ایجاد فشار بیشتر به منظور تغییر رفتار ایرانی‌ها استفاده کند.» البته تاکید شده است: «با توجه به شرایط متشنج منطقه، استراتژی بی‌ثبات کردن ایران باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از کشورهایی که ثبات خود را از دست داده‌اند، اکنون برای منطقه خطرآفرین شده‌اند.»

همچنین در این گزارش به این موضوع پرداخته شده که همه این اتفاقات در قبال یک ایران بی‌ثبات، هیچ چیزی نیست. جمعیت ۸۲ میلیونی ایران با تنوع قومی، معادل جمعیت یمن، عراق و سوریه با هم است. بی‌ثباتی ایران تاثیر جهانی خواهد داشت. هنوز سبک معماری امنیت قدرتمند ایران از بیروت تا تهران به وضوح دیده می‌شود. اگر ایران از گزینه‌های استراتژیک‌ خود در تنگه هرمز استفاده کند، قیمت نفت سر به فلک خواهد گذاشت. لوبلاگ نوشت: «بی‌ثباتی ایران به نفع آمریکا نخواهد بود. با وجود این، دولت ترامپ، تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای ایران خود را کنار بکشد، اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بارها پایبندی ایران را به توافق تایید کرده است. دولت ترامپ همچنین اعمال مجدد تحریم‌ها را به‌منظور ایجاد تنش اقتصادی آغاز کرده است، به دشمنان منطقه‌ای ایران سلاح می‌فروشد و مقامات و مشاوران ارشد خود را به کنفرانس سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) و ضدایرانی می‌فرستد که زمانی دستانشان به خون آمریکایی‌ها آلوده بود و اکنون می‌خواهند حکومت ایران را به دست آورند.» همان‌طور که ایران شاهد اعتراضات بجایی است، فعالان و معترضان ایرانی نباید تحت‌تاثیر بازیگران خارجی قرار بگیرند که می‌خواهند ایران را بی‌ثبات کنند. در همین حال تحریم‌های اقتصادی باعث عقبگرد ایران خواهد شد. تلاش برای بی‌ثبات کردن و تغییر سیاست‌های بومی ایران، بسیار خطرناک است و هیچ جای تقدیری ندارد. در انتهای این گزارش نتیجه‌گیری شده است: «یک ایران بی‌ثبات و منزوی، به متحدان آمریکا در منطقه آسیب خواهد زد و مانند همیشه نتیجه معکوس خواهد داشت.»