سپس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار توییتی به سخنان حسن روحانی، همتای ایرانی خود واکنش نشان داد و خطاب به او گفت: «دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن، در غیراین‌صورت پیامدهایی را خواهید دید که کمتر کسی در طول تاریخ دیده است.»  این درحالی است که روز گذشته برخی از مقامات ایران به این توییت ترامپ واکنش نشان دادند. محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در توییتی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا و وزیر امورخارجه این کشور علیه ایران پاسخ داد. به گزارش «ایسنا» محمدجواد ظریف در صفحه توییتر خود خطاب به مقامات کنونی کاخ سفید نوشت: «ما را بی‌خیال (نسبت به تهدیدات آمریکا) تصور کنید! دنیا لاف‌های تندتر از این را چند ماه پیش شنیده است. ایرانیان هم ۴۰ سال است مشابه اینها را - البته با لحن متمدنانه‌تری - شنیده‌اند. ما هزاران سال است که در اینجا بوده‌ایم و سقوط امپراتوری‌ها را دیده‌ایم، از جمله امپراتوری خودمان که از عمر برخی کشورها طولانی‌تر است. مراقب باشید!» همزمان سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای در واکنش به صحبت‌های ترامپ گفت: «دشمنان به‌ویژه آمریکا که مراکز استقرار و منافع او در دسترس قدرت آشکار و پنهان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است با دم شیر بازی نکنند که با پاسخ غیرقابل تصور و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد.»

حرف‌های ترامپ ارزش پاسخ ندارد

از دیگرسو علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به توییت ترامپ خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: «حرف‌های مفت ترامپ ارزش پاسخ ندارد، این سخنان فردی است که در صحنه بین‌الملل به فساد شهره است.» به گزارش «ایرنا» علی لاریجانی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس درواکنش به درخواست یکی از نمایندگان مجلس که خواستار واکنش رئیس مجلس درخصوص توییت ترامپ شده بود، تاکید کرد که سخنان ترامپ در سطح دیپلماتیک نبود بلکه سخنان یک آدم قالتاق بود. لاریجانی اضافه کرد: «ترامپ و رئیسش در صحنه بین‌المللی به فساد شهره هستند.» همچنین حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک با انتشار توییتی، به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی به‌ویژه توییت ترامپ علیه ایران پاسخ داد و نوشت:«ترامپ اشتباه می‌کند! ایران تهدیدی برای ملت آمریکا نیست. امروز بزرگ‌ترین تهدید علیه آمریکا، رئیس‌جمهوری آن کشور است. کسی که شغلش فروش دروغ و قلدری است، نه‌تنها خطری برای مردم آمریکا بلکه خطری برای جامعه بین‌الملل است. مردم این خطر را درک کرده‌اند.»

ایران با «بد رئیس‌جمهوری» درافتاده است

از دیگر سو نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد توییت هشدارآمیز ترامپ علیه صحبت‌های رئیس‌جمهوری ایران را درست دانسته و گفت: «رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواست کاری کند آنها بفهمند که آمریکا را تهدید نکنند چون ما هر تهدیدی را جدی می‌گیریم و تهران نمی‌خواهد ما وارد عمل شویم.» وی خطاب به تهران گفت: «اگر شما می‌خواهید به پای میز مذاکره بیایید و بر سر یک توافق جدید کار کنید ما برای صحبت آماده هستیم اما شما قرار نیست ما را تهدید کنید تا این کار را انجام دهیم.» هیلی در پاسخ به این سوال که آیا حکومت ایران با «بد رئیس‌جمهوری» در افتاده گفت: «قطعا و من فکر می‌کنم کره‌شمالی این پیام را درک می‌کند. آنها دوست ندارند که چنین صحبتی از ما بشنوند.»

هشدار برنی سندرز به ترامپ

همزمان برنی سندرز، سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به توییت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، وی را متهم کرد که برای انتخاب مجدد قصد دارد یک جنگ با ایران راه بیندازد. به گزارش «ایسنا» برنی سندرز در صفحه توییتر خود به یکی از توییت‌های قدیمی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کشورش در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱ پاسخ داد که در آن نوشته بود: «باراک اوباما برای انتخاب مجدد یک جنگ با ایران به راه خواهد انداخت.» سندرز نیز نوشت: «خیر، اوباما روابط با ایران را ارتقا داد. آیا تو، رئیس‌جمهور ترامپ قصد داری برای انتخاب مجدد یک جنگ راه بیندازی؟»  وی در پیامی دیگر نوشت: «آیا کسی به معنای واقعی باور می‌کند که ترامپ نگران حقوق بشر در ایران است، درحالی‌که وی درباره مقامات در سراسر جهان، شامل پوتین در روسیه، کیم‌جونگ‌اون در کره‌شمالی، دوترته در فیلیپین و محمد بن‌سلمان در عربستان سعودی تنها حرف‌های خوب می‌زند؟» همزمان با این تحولات، خالد بن‌احمد، وزیر خارجه بحرین که به آمریکا سفر کرده است، ضمن حمایت از سیاست‌های ضدایرانی آمریکا مدعی شد که دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه در راستای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی است.