وی در گفت‌وگو با «ایرنا» به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه FATF اشاره کرد و افزود: لوایح اصلاح قانون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و پالرمو در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی و در صحن علنی تصویب شد. وی در ادامه گفت: شورای نگهبان اکنون لایحه پالرمو را به مجلس اعاده کرده و ما آن را بار دیگر در این کمیسیون بررسی و اصلاح می‌کنیم. ملکشاهی تصریح کرد: در حال حاضر لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم برای دو ماه مسکوت است و بعد از پایان این زمان، در صحن علنی مطرح می‌شود همچنین وی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: ایراد شورای نگهبان براساس اصل ۱۵۸ به لایحه پالرمو و تاکید بر ارائه لایحه از سوی قوه‌قضائیه به مجلس در جریان مذاکره با قوه‌قضائیه مرتفع شد و به‌صورت مکتوب هم نوشته شد؛ بنابراین از این نظر دیگر ایرادی به لایحه نیست.

تقدیم سوال از رئیس‌جمهوری به هیات‌رئیسه

از سوی دیگر محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از تقدیم گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور به هیات‌رئیسه خبر داد و گفت: هیات‌رئیسه مجلس این هفته باید مجددا تعداد امضاهای سوال از رئیس‌جمهور را بررسی کند و در صورتی که بیش از ۷۴  نماینده بر درخواست خود اصرار داشتند، طرح سوال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شود.

دعوت کمیسیون امنیت ملی از ۶۰ سفیر

در خبری دیگر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دعوت 60 سفیر جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف به این کمیسیون خبر داد .

سوال از آخوندی و بررسی استیضاح کرباسیان

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته جاری مجلس شورای اسلامی سوال از وزیر راه و شهرسازی و گزارش توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو را در دستور کار دارند. درهمین حال  تقاضای استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی سه‌شنبه این هفته در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

ارسال اسامی برخی زمین‌خواران به قوه‌قضائیه

در خبری دیگر از مجلس داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اسامی تعدادی از زمین‌خواران به قوه‌قضائیه ارسال شد و نام مابقی نیز پس از قرائت گزارش پرونده مبارزه با زمین‌خواری در مجلس به این قوه ارسال می‌شود.

ابراز نگرانی از فرار مدیران دوتابعیتی

ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای برای آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست قوه‌قضائیه از احتمال فرار مدیران دوتابعیتی ابراز نگرانی کردند.