احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد سوال از رئیس‌جمهوری به هیات‌رئیسه مجلس رسیده و براساس آیین‌نامه داخلی مجلس اگر بعد از هفت روز نصاب لازم یعنی ۷۴ امضا را داشته باشد در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد. به گفته وی در حال‌حاضر سوال از رئیس‌جمهوری ۹۲ امضا دارد.‌ ناتوانی دولت در کنترل قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، افزایش بیکاری، رکود اقتصادی، افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی از محورهای سوال نمایندگان از رئیس‌جمهوری است. او روز گذشته نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: طبق آیین‌نامه در‌صورتی‌که پس از یک هفته تعداد امضاهای نمایندگان درخواست‌کننده سوال از رئیس‌جمهور به کمتر از ۷۳ امضا کاهش نیابد، سوال باید توسط ریاست‌مجلس در صحن علنی اعلام وصول شود.  روز شنبه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تقدیم گزارش کمیسیون اقتصادی درباره سوال از رئیس‌جمهوری به هیات‌رئیسه مجلس خبر داده بود.

تذکر به رئیس‌جمهوری

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، ۱۶ نماینده مجلس شورای‌اسلامی در تذکر کتبی مشترک به رئیس‌جمهوری، از بی‌توجهی به وضعیت معیشتی مناطق مرزی انتقاد کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

جلسات سه حقوقدان پیشنهادی شورای‌نگهبان در مجلس

در خبری دیگر سه حقوقدان نامزد عضویت در شورای نگهبان روز گذشته با حضور در فراکسیون‌های مستقلین و نمایندگان ولایی و امید مجلس برنامه‌های خود را تشریح کردند. در این جلسات احمد بیگی، محمدحسین صادقی‌مقدم و سیامک ره‌پیک سه حقوقدان نامزد عضویت در شورای نگهبان به تشریح برنامه‌ها و سوابق کاری خود پرداختند.رئیس قوه‌قضائیه هفته گذشته به‌دلیل درگذشت محمدرضا علیزاده قائم‌مقام و عضو حقوقدان شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس صادقی‌مقدم، بیگی و ره‌پیک را به‌منظور انتخاب یک عضو حقوقدان این شورا معرفی کرد. در همین حال بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: ‌انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان به جلسه روز سه‌شنبه مجلس شورای‌اسلامی موکول شد.

عدم تایید مصوبه رفع حصر

ازسوی دیگر غلامرضا حیدری، عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به پیگیری خبر مربوط به صدور مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی درمورد رفع حصر از طریق رئیس مجلس، از عدم تایید این خبر توسط لاریجانی خبر داد. حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی روزشنبه از صدور مصوبه جدید شورای‌عالی امنیت ملی درمورد رفع حصر ظرف ۱۰ روز آینده خبر داده و گفته بود که این خبر را با یک واسطه از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری شنیده است.

استیضاح وزیر علوم منتفی شد

در خبری دیگر از مجلس علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای‌اسلامی از منتفی شدن استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌دلیل از حد نصاب افتادن امضاها خبر داد. به گزارش «ایرنا» عضو هیات‌رئیسه مجلس ادامه داد: تعداد امضاهای باقی‌مانده کمتر از ۱۰ امضا است؛ بنابراین براساس آیین‌نامه داخلی مجلس موضوع استیضاح وزیر علوم منتفی و بایگانی شد.

پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰

همچنین اعضای هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انتخاب شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم در این جلسه، فرهاد تجری و محمدرضا امیرحسنخانی به ترتیب به‌عنوان نواب اول و دوم و بهرام پارسایی نیز به‌عنوان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رای اکثریت اعضای کمیسیون انتخاب شدند.

بررسی لایحه مبارزه با مفاسد اقتصادی

در همین حال روز گذشته اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی لایحه مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور لاریجانی در کمیسیون متبوعش خبر داد. این لایحه بعد از بررسی در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده و ارائه نظر کارشناسان، مراحل پایانی خود را سپری کرده و به‌زودی در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

احضار تهدیدکننده نمایندگان مجلس

ازسوی دیگر یک ماه پس از انتشار خبر شناسایی یکی از عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی استانداری مشهد در گفت‌وگو با «ایرنا» از احضار او خبر داده است.