اعلام جزئیات بسته جدید اقتصادی دولت تا پایان هفته جاری

در همین راستا روز گذشته جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه اظهار کرد: رئیس جدید بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در حال تدوین سیاست‌هایی متناسب با شرایط جدید کشور هستند که امیدواریم تا آخر هفته جاری این بسته پیشنهادی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور اعلام شود. همزمان روز گذشته محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه نوسانات فعلی بازار سکه و ارز قطعا ماندگار نخواهد بود، گفت: در گذشته هم وضعیت اقتصادی با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود که به آرامش رسید؛ بنابراین اکنون زمان ریشه‌یابی این نوسانات نیست و با اجرای تصمیمات جدید ارزی شاهد تعادل و آینده مناسبی در بازار ارز خواهیم بود. وی اظهار کرد: امیدواریم خبرهای خوبی از برخی هماهنگ‌هایی صورت گرفته برای روابط اقتصادی، مالی و بانکی را در هفته‌های اخیر شاهد باشیم.

لزوم افزایش مبادلات مرزی در شرایط جدید

اسحاق جهانگیری روز گذشته در مراسم افتتاح پنج‌هزارمین خانه مسکونی روستایی بازسازی شده در استان کرمانشاه واقع در روستای شیرین‌آب گفت: از همه استانداران می‌خواهم که در شرایط جدید اقتصادی تمام ابزارها را به‌کار بگیرند تا برنامه‌های آمریکا برای تحریم ما به زمین بخورد که یکی از راه‌های آن تقویت مرزها و تامین کالاها و نیازهای مردم از طریق مبادلات مرزی است. به گزارش «ایسنا» جهانگیری افزود:‌ دولت مشکل تامین منابع مالی داشته و هنوز هم دارد، اما من امروز هم در بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده در سرپل ذهاب داشتم به مسوولان گوشزد کردم که باید وضعیت اسکان در شهرها را به سرعت فراهم کنیم و تاکید کردم که به نظر می‌رسد روند نوسازی‌ها در سرپل ذهاب کمی کند است هرچند که قطعا استاندار و مسوولان تلاش خود را در این زمینه کردند. معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه روند نوسازی و احیای مراکز آموزشی و تحصیلی پیش از مهرماه انجام شود، گفت: باید قبل از شروع سال تحصیلی مراکز آموزشی را احیا کنیم یا از سایر مراکزی که در این منطقه باقی مانده‌اند استفاده بهینه کنیم تا در ماه مهر دانش‌آموزان برای تحصیل مشکلی نداشته باشند.

جهانگیری با اشاره به افتتاح پنج هزارمین خانه مسکونی بازسازی شده در منطقه قصر شیرین تاکید کرد: ما از اینکه دوستان موفق شدند بیش از پنج هزار خانه را نوسازی و بازسازی کنند خرسند هستم، اما در دیداری که امروز با مردم مناطق روستایی و زلزله‌زده داشتم انتظار آنان این بود که میزان وام یا کمک بلاعوض به آنان افزایش پیدا کند که ما طی مصوباتی که در هیات دولت داشتیم میزان وام‌های بلاعوض را از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان و در حال حاضر نیز به ۴۰ میلیون افزایش داده‌ایم و امیدوارم در بازگشتم به تهران در جلسه هیات دولت بتوانم برای افزایش مجدد میزان وام‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان زلزله مصوبه تازه‌ای را با همکاری دولت داشته باشیم. جهانگیری با اشاره به انجام پروژه‌های اقتصادی برای توسعه منطقه آزاد قصر شیرین ادامه داد: منطقه آزاد قصرشیرین با شرایطی که دارد یکی از قطب‌های صنعتی آینده ایران خواهد بود و من این را با تجربه‌ای که دارم می‌گویم. معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد: دولت هیچ وقت مردم را تنها نمی‌گذارد و این‌طور نیست که ما بیاییم کمکی کنیم و بعد در سایر مشکلات خود را کنار بکشیم و همراه مردم نباشیم.