به گزارش خبرگزاری فارس، «دن شاپیرو» سفیر سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ آمریکا در فلسطین اشغالی در صفحه خود در توییتر تصریح کرد: «حالا در موضوع معروف به غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ، نوبت به سیاست او در قبال ایران رسیده است. او می‌گوید که خواهان دیدار با روحانی بدون پیش‌شرط است. پمپئو سپس با عجله لیستی از یکسری پیش‌شرط‌های جدی ارائه می‌دهد. مشکل در اینجا است که اگر شما متحد ایالات‌متحده آمریکا هستید از خود خواهید پرسید: باید حرف چه کسی را باور کنم؟» او سپس به دیدار ۲۲ خرداد سران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور اشاره و از این دیدار و از موضع رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد. این مقام دولت «باراک اوباما» گفت: «سابقه ترامپ در چنین دیدارهایی نگرانی‌هایی را برمی‌انگیزد؛ دیدارهایی که او ترجیح می‌دهد فی‌البداهه و بدون آمادگی آنها را برگزار کند. او در سنگاپور، کیم (جونگ اون) را تحسین و بی‌مقدمه و فی‌البداهه، مانورهای نظامی (آمریکا) با کره‌جنوبی را لغو کرد. او سپس ادعا کرد که دیگر تهدید اتمی کره‌شمالی وجود ندارد اما جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌گوید چنین چیزی صحت ندارد.»

سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی به ادعاهای مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی درباره رایزنی ترامپ با رئیس‌جمهور روسیه با موضوع «خروج ایران از سوریه» اشاره کرد. شاپیرو تصریح کرد: «او (ترامپ) در هلسینکی در مخالفت با خواست‌های مشاورانش، به تنهایی با پوتین دیدار و سپس اعلام کرد که به اظهارات پوتین درباره عدم‌مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، بیشتر از اتفاق‌نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا (درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا) باور دارد. اگر او به پوتین برای اخراج ایران از سوریه فشار آورده باشد، مشخص است که به هیچ پیشرفتی دست نیافته است.»

سفیر دولت اوباما در فلسطین اشغالی که همواره حامی برجام و مخالف برهم زدن آن بوده، در اظهارنظر جدید خود به دولت ترامپ توصیه کرده که فشارهای حداکثری اقتصادی علیه مردم ایران اعمال کند. او در این باره می‌نویسد: «سخت است که بدانیم چه چیزی از دل دیدار ترامپ- روحانی بیرون می‌آید. اگر سیاست آن است که از راه تحریم‌ها فشار حداکثری ایجاد شود، بهتر است زمان بیشتری به بحران اقتصادی در ایران بدهیم تا این بحران عمیق‌تر شود. این تنها شانس و احتمال (هر چند بعیدی) است که در آن صورت، ایران با یک توافق هسته‌ای سفت و سخت‌تر (از برجام) موافقت کند.» شاپیرو سپس می‌گوید که از نظر او دادن فرصت بیشتر به بحران اقتصادی در ایران به‌منظور عمیق‌تر شدن آن، توصیه عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی هم است.