علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر استیضاح مسعود کرباسیان وزیر‌ اقتصاد یکشنبه ۱۴ مرداد به این  هیات ارجاع شد، گفت: طبق آیین‌نامه پس از اعلام این طرح در صحن علنی پارلمان، وزیر مربوطه ۱۰ روز فرصت دارد تا در مجلس حاضر شود. این نماینده مجلس با اشاره به مطرح شدن زمان احتمالی اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه هیات‌رئیسه مجلس افزود: مقرر شد که این طرح در اولین روز کاری پارلمان پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه یعنی روز یکشنبه ۲۸ مرداد اعلام وصول شود.

عضو هیات‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه طرح استیضاح وزیر ۴۰ امضا دارد، ادامه داد: اگر تا روز یکشنبه هفته آینده تعداد امضا‌های استیضاح وزیر از ۱۰ نفر کمتر شود، طرح از دستور کار خارج و در غیر این صورت در صحن علنی اعلام وصول می‌شود. پیش از این در نهم مردادماه امسال، سیدحسن حسینی شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، گفته بود که این طرح استیضاح وزیر با ۹۰ امضا تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده که ۱۵ محور دارد و وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و بازار متلاطم ارز و سکه از جمله مهم‌ترین محور‌های استیضاح وزیر است.

دیدار بطحایی با استیضاح‌کنندگان

از سوی دیگر، دیروز سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از حضور خود در مجلس برای ارائه توضیحات به نمایندگان استیضاح‌کننده خود در هفته آتی خبر داد. بطحایی در گفت‌وگو با «ایلنا» درخصوص آخرین وضعیت استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در هفته جاری تعطیل است و این مساله موجب می‌شود تا این هفته نتوانم به خدمت استیضاح‌کنندگان برسم. او افزود: ان‌شاءالله هفته آینده من خدمت نمایندگان استیضاح‌کننده خواهم رفت و توضیحاتی را به آنها خواهم داد. دو روز پیش روح‌الله بابایی صالح، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۲۷ امضا خبر داده بود. او گفته بود قطعا بعد از تعطیلات مجلس پیگیر این موضوع هم خواهیم شد. البته برای ایشان هنوز وقتی برای ‌حضور در کمیسیون آموزش تعیین نشده و دوستان در کمیسیون گفته‌اند که در اولین روز کاری بعد از تعطیلی مجلس، از ایشان ‌دعوت خواهیم کرد.

از محورهای این طرح استیضاح می‌توان به «عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «عدم اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان»، «عدم دقت در کتب درسی»، «عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بی‌توجهی به مشکلات رفاهی آنان»، «عدم توجه به معلمان حق‌التدریس و کارشکنی در مسیر قانونی کردن به‌کارگیری آنها»، «عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران و عدول از قانون»، « فساد اخلاقی در مدارس به‌علت سوء مدیریت » و.... اشاره کرد.