محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود با تاکید بر اینکه عمده فعالیت این ستاد در حوزه‌ ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق کمتر برخوردار است، گفت: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ما علاوه بر حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور، فعالیت‌های اجتماع‌محور است که در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

مخبر یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی ۳۱ استان در حال انجام است و این پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد. وی راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را واگذاری امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنابر توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است. در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و پیگیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ عدالت اجتماعی، در سفر دیروز رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان فارس، بین این ستاد و استانداری فارس تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا شد. همچنین دو طرح‌ توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شامل پروژه‌های لبن دوش دامک در شهرستان کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو واقع در شهرک صنعتی شیراز با حضور استاندار و نماینده‌ ولی فقیه در استان افتتاح شد.

براساس تفاهم‌نامه‌‌ای که در جریان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استاندار فارس به امضا رسید، ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی تا مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد ریال در استان مشارکت خواهد کرد. این اقدام، شامل طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال با اعتباری معادل ۲۸۵۰ میلیارد ریال و اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در استان فارس با مجموع اعتباری معادل ۴۶۰ میلیارد ریال است. در این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین اجرا و تکمیل ده‌ها طرح‌ عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در شهرستان کازرون را با مجموع اعتباری معادل ۱۹۰ میلیارد ریال بر عهده می‌گیرد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون ۱۲۷ طرح شامل ۷ طرح در حوزه‌ توانمندسازی اقتصادی، ۱۱۴ پروژه‌ در زمینه‌ امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و بهداشت و درمان، از جمله احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهرستان نی‌ریز و ۴ پروژه‌ سرمایه‌گذاری گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر را با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال در استان فارس به اجرا درآورده یا در دست اقدام است.