به گزارش «ایسنا» آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به بیانات رهبری در خصوص نفوذ دشمن گفت:  نفوذ یک خطر بزرگ است. گاهی به‌صورت فکری و گاهی به‌صورت فرد. مقام معظم رهبری فرمودند جنگی رخ نخواهد داد. ترامپ از هزینه کردن ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه به شدت ناراحت است چون نتوانسته غلطی کند و هزینه ماندن در سوریه را از عربستان گرفت و قصد دارد از اعراب هم هزینه امنیتشان در مقابل ایران را نیز بگیرد. آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد و نگران امنیت صهیونیست‌ها است. آنها می‌دانند در روز حادثه از دور و نزدیک چه به سرشان می‌آید، هزاران موشک حزب‌الله و حماس و ده هزار نیروی چند ملیتی مستقر در سوریه، تل‌آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخشی دیگر از بیانات رهبری اظهار کرد:  ایران امروز بیخ گوش اسرائیل رسیده و کوچک‌ترین حماقت از سوی اسرائیل و آمریکا عواقب خطرناکی برای آنها دارد. از سوی دیگر قدرت بازدارندگی ایران یعنی همان موشک‌هایی که در پی از کار انداختن آنها هستند عامل مهمی است که جرات جنگ را از آنها می‌گیرد. آمریکایی‌ها به‌خوبی از این قدرت بزرگ ما مطلع‌اند و می‌دانند دوران بزن و در رو گذشته است. به خوبی از نفوذ منطقه‌ای ایران و ارتباطش با ملت‌ها و دولت‌ها مطلع هستند. ۱۰ هزار نیروی نظامی آمریکا امروز در افغانستان و عراق و سوریه در تیررس موشک‌های ایران هستند.

همچنین به گزارش انتخاب، موحدی در ادامه اظهار کرد: منطقه خاورمیانه منبع انرژی جهان است. آنها نگرانند شاید پای کل جهان به این ماجرا کشیده شود و جنگ جهانی ایجاد شود و قدم گذاشتن در آن همان نتیجه‌ای را که جنگ جهانی اول برای عثمانی و جنگ جهانی دوم برای آمریکا و ژاپن و انگلیس و فرانسه داشت را برای آمریکا رقم بزند. آنها مگر کورند، آیا تولید نخستین هواپیمای بومی جنگنده و پیشرفته نسل چهار به دست نیروهای قدرتمند را نمی‌بینند؟

موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنانش در پیشنهادی به مسوولان نظام گفت: پیشنهاد می‌کنم روسای سه قوه و وزرا و استانداران و شهرداران نمایندگانی تعیین کنند که در ساعتی مشخص در جایی معین حضور یابند و مشکلات و مسایل مردم را بشنوند و منتقل کنند. محل ملاقات نیز جایی نظیر مساجد باشد تا مردم بتوانند بدون مانع با آنها دیدار کنند یعنی طوری برنامه‌ریزی شود که هر کس مشکلی دارد بداند حرفش به مسوول مورد نظر منتقل می‌شود.

در راس کارگزاران نظام، خائن نداشته‌ایم

همچنین به گزارش «ایلنا» سیداحمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته مشهد با بیان اینکه ما در یک جامعه خودی و کشور خودمانی قرار داریم، گفت:  ما و عزیزان در پای نظام خودی هستیم. در راس نظام، غیرخودی وجود ندارد؛ چه در دولت و چه در مجلس و چه در قوه‌قضائیه. در راس مسوولیت‌ها اینهایی که هستند، خودی هستند و غیرخودی نداریم. علم‌الهدی تاکید کرد: آنچه از ابتدای انقلاب تا به امروز مسلم است، این که در راس کارگزاران نظام، خائن و سوءاستفاده‌چی نداشته‌ایم. یک نفر در ابتدای انقلاب بود که مردم وی را کنار زدند. ممکن است که یک عامل در رده بالا نفوذ کرده و سوءاستفاده، دزدی و رانتخوری کرده باشد ولی ما در راس کارگزاران نظام خائن و سوءاستفاده‌چی نداشته‌ایم ولی متاسفانه سوءتدبیرهایی وجود داشته است که مردم ما را مستاصل می‌کند و آثار آنها برای مردم قابل تحمل نیست.