صبح اول وقت آقایی مراجعه می‌کند که من وکیل هستم از طرف دو وکیل ایشان که اعلام کنم این دو نفر از وکالت عزل شده‌اند. وی اضافه کرد: خود متهم در جلسه‌ای که در دادگاه برای مطالعه کیفرخواست صحبت کرده بودند، می‌نویسد که «ریاست محترم دادگاه با سلام نظر به برگزاری غیرعلنی دادگاه اینجانب و عدم شرکت در دادگاه، طبعا حضور وکلایم در جلسه مذکور موضوعیت ندارد بنابراین وکلای مذکور را از وکالت در این پرونده عزل می‌کنم. بدیهی است وکالت نامبردگان در سایر پرونده‌ها سر جای خود باقی است.» وی همچنین درباره پرونده احمد عراقچی گفت: دادگاه‌هایی که برای مسائل مالی است، نوعا علنی است اما در این دادگاه‌های ویژه هر دادگاهی که به تشخیص قاضی دادگاه علنی باشد، قابل انتشار اسم و تصاویر است. در این پرونده هنوز کیفرخواست صادر نشده و اگر پرونده به دادگاه برود طبیعی است مانند سایرین محاکمه می‌شود.

صدور حکم اعدام ۶ نفر به‌عنوان مفسد فی‌الارض

به گزارش «ایسنا» درادامه این نشست خبری محسنی‌اژه‌ای گزارشی از وضعیت محکومان فساد اقتصادی ارائه کرد و گفت: درخصوص مفاسد مالی در همین سال‌های اخیر، ۶ نفر به‌عنوان مفسد فی‌الارض محکوم به اعدام شدند. از این ۶ نفر، دو نفر اعتراض کردند و دیوان عالی کشور حکم را نقض و دادگاه تجدیدنظر حکم آنها را به ۲۰ سال تبدیل کرد. محسنی‌اژه‌ای در رابطه با پرونده‌های اخیر مربوط به ارز و سکه نیز اظهار کرد: پرونده‌ای در این هفته با ۱۸ متهم با عناوین اتهامی از جمله افساد فی‌الارض منتهی به صدور قرار مجرمیت شده و به دادگاه ارسال می‌شود که در صورت امکان هفته آینده جلسه دادگاه مربوط به این پرونده برگزار شود. یکی از متهمان این پرونده وحید مظلومین فرزند حبیب‌الله است. محسنی‌اژه‌ای گفت: فرد متهم دیگر در این پرونده محمداسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم فرزند غلامعلی است که ایشان هم همان زمان دستگیر شد و با حمایت از او، او نیز آزاد شد. محمدرضا مظلومین هم امسال دستگیر شده بود، سالار آقاخان هم همین‌‌طور که باز هم بانک مرکزی و وزارت اطلاعات گفتند با همکاری آنها بوده که این بار پذیرفته نشد و به آنها گفته شد اگر چنانچه عنوان مجرمانه است باید پیگیری شود که همان‌طور که شاهد بودید در این راستا برخی از افراد بانک مرکزی هم بازداشت شدند. سخنگوی قوه قضائیه دربخش دیگری ازاین نشست خبری خبر بازداشت م. ر. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو را تایید کرد و گفت: این فرد بازداشت شد و طبق گزارش وزارت اطلاعات قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشت.

ممنوع‌التصویری و رفع‌حصر

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در وضعیت ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات تغییری ایجاد شده است، ادامه داد: نه هیچ تغییری صورت نگرفته است. وی در رابطه با سوالی درمورد رفع حصر نیز گفت: بخشی از این چیزها که این روزها پخش می‌کنند قطعا درست نیست و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و مثل سابق است و بخشی از گشایش‌ها نسبت به برخی افراد نزدیک محصورین به‌وجود آمده بود که مربوط به اخیر نیست و برای مدت‌ها قبل است و تصمیم شورای‌عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است. به گزارش خبرگزاری فارس، محسنی‌اژه‌ای درخصوص نتیجه رسیدگی به پرونده مشهور به پرونده محیط‌زیست نیز گفت: پرونده ۵ نفر از افراد کیفرخواست خورده است و اتهامات آنها هم امنیتی است. در ادامه سخنگوی قوه قضائیه از قطعی شدن حکم دوقاضی متخلف خبر داد و گفت: این دو قاضی متخلف در تهران و اصفهان محکوم و سلب صلاحیت قضایی شدند.