او در گفت‌وگو با «ایرنا» نیز گفت: عدم‌کنترل و مدیریت بازار که منجر به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شده، عدم‌حمایت از تولید داخلی که باعث تعطیلی یک هزار واحد صنعتی و صنفی تولیدی شده، عدم‌اجرای مصوبه دولت در فروردین ۹۷ برای اجرای کامل شناسه رهگیری کالا در فرصت دو ماهه که موجب هدررفت  میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی شده، وجود فساد و رانت در واردات خودرو، ثبت سفارش برای دریافت ارز، عدم‌نظارت بر نحوه ثبت‌نام، خرید خودرو در داخل و به‌هم ریختگی بازار خودروی داخلی از محورهای این استیضاح است. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس نیز اعلام کرد که این طرح استیضاح به هیات‌رئیسه رسیده و برای بررسی به کمیسیون صنایع مجلس ارجاع داده می‌شود.از سوی دیگر احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت:‌ دو گروه از نمایندگان دو طرح جداگانه استیضاح وزیر صنعت را به هیات‌رئیسه ارائه کردند. یک گروه شامل ۱۰ نماینده و گروه دیگر شامل حدود ۵۰ نماینده است که هیات‌رئیسه در نهایت تقاضای آنها را تجمیع می‌کند.

دو استیضاح دیگر

امیرآبادی در ادامه گفت که استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز (دیروز) در کمیسیون آموزش و پرورش بررسی و تعیین تکلیف می‌شود. وی اظهار کرد: استیضاح وزیر علوم نیز در حال جمع‌آوری امضا است، ولی هنوز به هیات‌رئیسه تقدیم نشده است. در همین راستا میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت که نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر آموزش و پرورش از پاسخ‌های بطحایی قانع نشدند؛ بنابراین استیضاح وی به هیات‌رئیسه مجلس ارجاع خواهد شد.

اصلاح ایرادات طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته، ایرادات شورای نگهبان در طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را با ۲۰۹ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۳ نماینده حاضر در مجلس رفع کردند. نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که به‌کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده کل قوا مجاز باشد.

حبس و جزای نقدی در انتظار قاچاقچیان کودکان و نوجوانان

در خبری دیگر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۱۲ درباره مجازات قاچاقچیان کودکان و نوجوانان، پرونده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بستند.به گزارش «ایسنا» نمایندگان تصویب کردند: هر کس مرتکب قاچاق اطفال و نوجوانان شود به مجازات درجه سه محکوم می‌شود.مطابق قانون مجازات اسلامی مجازات درجه سه شامل حبس، بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال و جزای نقدی بیش از ۳۶۰ میلیون تا ۵۵۰ میلیون ریال است.

انتخاب هیات‌رئیسه شورای اجرایی بین‌المجالس

در خبری دیگر اعضای هیات‌رئیسه شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس (IPU) انتخاب شدند. به گزارش «ایسنا» سیده‌فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس (IPU) برگزیده شد. همچنین علی اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری در مجلس به‌عنوان نایب‌رئیس اول و محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس به‌عنوان نایب‌رئیس دوم انتخاب شدند.

تذکر در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما

همچنین به گزارش «ایرنا»، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در تذکرهای کتبی خود نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما، مدیریت در بنیاد شهید و آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم به مسوولان تذکر دادند. ۱۵۷ نماینده مجلس نیز در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری خواستار ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان شدند.