مجلسی‌ها با وجود از دستور کار خارج شدن استیضاح محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به‌دلیل افتادن حد نصاب امضاهای نمایندگان، هم اکنون دو طرح استیضاح را در دست بررسی دارند؛ استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی. هفته گذشته یعنی ششم شهریورماه، حدود ۶۰ نماینده مجلس استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را در ۱۴ محور امضا و برای رسیدگی به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم کردند.

پیگیری استیضاح بطحایی

البته با وجود از نصاب افتادن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، یک نماینده مجلس دیروز اعلام کرد که این طرح استیضاح را پس از آغاز سال تحصیلی دنبال می‌کنیم. بهرام پارسایی، نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس با تاکید بر این موضوع گفت: استیضاح سید محمد بطحایی به‌دلیل رعایت ملاحظاتی منتفی شد؛ اما پس از آغاز سال تحصیلی مدارس و از بین رفتن این ملاحظات مجددا سوالات و ابهامات خود را از وزیر آموزش و پرورش در قالب استیضاح مطرح خواهیم کرد.

۴۵ امضا برای استیضاح وزیر راه

از سوی دیگر، روز گذشته جبار کوچکی‌نژاد نماینده عضو فراکسیون ولایی مجلس، از امضای ۴۵ نماینده پای طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

روحانی برای تغییر تیم اقتصادی دولت کاری نکرده است

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی ۴۵ امضا دارد، تاکید کرد که حسن روحانی رئیس‌جمهوری برای تغییر تیم اقتصادی دولت هیچ کاری نکرده است و هم‌اکنون اگر دولت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را تغییر ندهد، او در معرض استیضاح مجلس است.

با این همه دیروز احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس و از اعضای فراکسیون ولایی در گفت‌وگو با «ایلنا» اعلام کرد که هیات‌رئیسه مجلس به‌دنبال استیضاح وزرا نیست.   او با بیان اینکه وزرای اقتصادی مانند آقای شریعتمداری در نوبت استیضاح هستند، تاکید کرد: طبق عرف زمانی که استیضاح‌کنندگان درخواست را تحویل می‌دهند، گاهی مانند استیضاح وزیر نفت؛‌ خودشان می‌آیند و می‌گویند اعلام وصول نکنید، دست نگه دارید یا پیگیری نمی‌کنند. نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: هیات‌رئیسه اصراری برای اعلام وصول استیضاح وزرا ندارد این خود نمایندگان هستند که این ماجرا را پیگیری می‌کنند.