ارسال 2 هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب

محمد مخبر در آیین ارسال ۲ هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های مناطق محروم کشور اظهار کرد:‌ مدتی است در ستاد، اموری در حال انجام است که انسان احساس شعف می‌کند.وی با یادآوری اینکه تفاهم‌نامه درمان نوزادانی که احتیاج به کاشت حلزون دارند هفته گذشته امضا شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب روی نرخ رشد جمعیت حساس هستند که یکی از موانع این مساله مشکلات مربوط به تامین جهیزیه و مسکن و... است. در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روی این مسائل از جمله اشتغال با مدل‌های مختلف در حال کار هستیم و کل ستاد روی این موضوع متمرکز شده‌اند. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه دستورات رهبر معظم انقلاب بر این است که هر چه در توان است بدون هیچ مضایقه‌ای در اختیار مردم محروم قرار گیرد، اظهار کرد: هر که از این انقلاب برخوردارتر، ناراضی‌تر و هر که کم‌برخوردارتر راضی‌تر است.وی با اشاره به اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته، گفت: بر این اساس تاکنون ۴۰۰ هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم طی ۵ سال اخیر ایجاد شده و قطعاً در ۵ سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

مخبر با اعلام اینکه «مسکن محرومان را ساماندهی کرده‌ایم که تاکنون ۱۱ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است»،‌ افزود: بعد از اینکه بنیاد برکت احسان، سامان گرفت تامین جهیزیه با هدف‌گذاری انجام شد. در برکت احسان هم هر کاری که در حال انجام است بر این محور بوده است.رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکید کرد: باید قبول کنیم در جنگ تمام‌عیار اقتصادی و رسانه‌ای قرار داریم که از جنگ ۸ساله سخت‌تر و البته سهل‌تر است. امروز کل ایران درگیر این جنگ است؛ در جنگ ۸ساله بخشی از کشور درگیر بود و ۹۰ درصد مردم زندگی خودشان را می‌کردند. امروز این‌گونه نیست؛ امروز همه ملت ایران هدف هستند و یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که دنبال می‌کنند این است که نظام را هدف قرار داده‌اند. وی ادامه داد: در جنگ ۸ ساله واقعا  چیزی نداشتیم، هر تکه از کشور دنبال یک موضوع بود. اما امروز کشور منسجم است، سهل‌تر از این جهت که در کشور زیرساخت‌های بسیار زیادی داریم که با دوران جنگ تحمیلی قابل قیاس نیست. ایران یک کشور پرنعمت است. وی با تاکید بر اینکه «یکی از نیازهای کنونی ما کمک به ارکان نظام است، گفت: رهبر معظم انقلاب حواسشان به همه چیز است و بابت همین از دولت حمایت می‌کنند.

در ستاد آمادگی داریم هر کمکی به دولت و ارکان نظام انجام دهیم.مخبر با ابراز اینکه کارهای موردی ستاد دستور مؤکد رهبر معظم انقلاب است، گفت: تامین جهیزیه برای زوج‌های محروم کشور یکی از این کارها است که امروز(دیروز) ۳۰۰ جهیزیه از مجموع ۲ هزار جهیزیه ارسال خواهد شد. در ماه‌های آینده اتفاقات بسیار خوبی در خدمات‌رسانی به مناطق محروم روی می‌دهد. در بنیاد برکت با ۵ میلیون تومان ۲۰ میلیون تومان کار کرده‌ایم. در این مراسم، مدنی، معاون مشارکت‌های اجتماعی بنیاد احسان برکت نیز گفت:‌ سالانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق می‌افتد که ۱۵ درصد از این ازدواج‌ها دچار مشکلات اقتصادی از جمله تامین جهیزیه می‌شوند.وی با بیان اینکه در طرح تامین جهیزیه مشارکت NGO و گروه‌های جهادی را داشتیم، افزود:‌ در مناطقی از کشور جوانانی هستند که حدود ۴ سال است در عقد مانده‌اند، اما وسایل اولیه زندگی را ندارند.مدنی راجع به برنامه‌ریزی برای اعطای ۲ هزار جهیزیه اظهار کرد:‌ برنامه تمرکز روی مجموعه‌هایی است (خیریه‌ها و گروه‌های جهادی) که بخش زیادی از راه تامین جهیزیه را رفته‌اند. در حال پیگیری در سه مرکز در تهران هستیم.جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشور شامل یک دستگاه یخچال، ماشین لباسشویی، فرش، جاروبرقی، اتو، ساعت، سرویس ظروف آشپزخانه، سرویس قابلمه، اجاق گاز، تلویزیون، پتو و... است.