وی ادامه داد: در این صورت، وزیر نفت باید به کمیسیون انرژی مجلس بیاید و نظرات وزیر و نمایندگان بررسی شود. روز شنبه برخی نمایندگان مجلس از تهیه طرحی برای استیضاح «بیژن زنگنه» وزیر نفت خبر داده بودند.

سوال از وزیر علوم درباره حذف کنکور

در خبری دیگر از مجلس، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از طرح سوال از وزیر علوم درباره عدم اجرای قانون حذف کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس باید کنکور به‌صورت تدریجی حذف شود، گفت: طبق قانون، دولت موظف است تا پایان سال ۹۷ کنکور را حذف کند و شرط معدل تا ۸۵ درصد در پذیرش دانشجو تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه چند سالی است که از تصویب این قانون گذشته اما متاسفانه اجرایی نشده است، افزود: وزرای علوم و آموزش و پرورش و همچنین اعضای سازمان سنجش اقدامی در جهت اجرای این قانون انجام ندادند که این مساله باعث سردرگمی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها شده است. نماینده مردم رشت در مجلس گفت: به‌دلیل عدم اجرای قانون حذف تدریجی کنکور و اثر ۸۵ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو، سوالی را از منصور غلامی وزیر علوم تدوین کرده‌ام که پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، تقدیم هیات‌رئیسه پارلمان می‌کنم.

بررسی تعرض به سفارتخانه‌های ایران

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی تعرض به سفارت ایران در بصره و پاریس در این کمیسیون خبر داد. علی نجفی‎خوشرودی در گفت‌وگو با خانه‌ملت گفت: تعرض به سرکنسولگری ایران در بصره و تعرض به سفارت ایران در پاریس را در جلسه هفته آتی کمیسیون امنیت ملی مطرح و بررسی خواهیم کرد.