ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

مجلسی‌ها همچنین دیروز، یک نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس را به‌عنوان ناظر در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی موضوع جزء پنج بند الف ماده ۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری انتخاب کردند. بر این اساس سمیه محمودی، نماینده شهرضا به‌عنوان ناظر انتخاب شد.

مصادیق تبدیل کالای ترخیص شده به کالای قاچاق

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موادی از آن را به تصویب رساندند. مجلسی‌ها با تصویب یک ماده مقرر کردند که هرگونه مغایرت در میزان کالای ترخیص شده با مقدار معین قاچاق محسوب می‌شود.در ادامه جلسه علنی دیروز مجلس، هیات‌رئیسه پارلمان لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، لایحه اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و طرح الحاق یک بند به ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری را اعلام وصول کرد.

تقاضای کمیسیون‌های مجلس برای نشست با رئیس‌جمهور

خبر دیگر از پارلمان آنکه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از درخواست روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای برگزاری نشست با رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به جلسه صبح دیروز روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس اظهار کرد: جمع‌بندی این جلسه این بود که درخواست برگزاری نشست با رئیس‌جمهور، معاون اول ایشان و تیم اقتصادی دولت را ارائه کنیم تا در این نشست مباحث اقتصادی، معیشتی و مسائل ارزی را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم پس از بازگشت رئیس‌جمهور از سفر نیویورک این نشست برگزار شود.