نجفی با بیان اینکه قرار است در این جلسه دولت پیشنهادهای خود را درباره تغییر وضعیت کابینه به مجلس ارائه دهد، تصریح کرد: اگر پیشنهاد‌های دولت مورد قبول وکلای ملت قرار گیرد، تایید و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت. وی افزود: تمام سوالات از جمله استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی قطعا در این نشست مطرح شده و نمایندگان پاسخ سوالاتشان را دریافت خواهند کرد، همچنین در این جلسه مشترک میان دولت و مجلس، ممکن است استیضاح آخوندی سامان گرفته یا رویکرد دیگری پیدا کند.

معرفی وزیران پیشنهادی کار و اقتصاد؛ هفته آینده

در خبری دیگر، بهروز نعمتی نماینده تهران و سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خبر داد که وزیران پیشنهادی «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «اموراقتصادی و دارایی» پس از سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به مجلس معرفی می‌شوند. نعمتی دیروز در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره این خبر توضیح داد: دولت به ما اعلام کرده که رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر نیویورک در هفته آینده دو وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را به مجلس معرفی می‌کند. پس از برکناری وزرای کار و رفاه ‌اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی، هم اکنون انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید رحمت‌الله اکرمی، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند.

ارجاع طرح استیضاح آخوندی به کمیسیون عمران

خبر دیگر از تغییر و تحولات احتمالی کابینه آنکه رئیس کمیسیون عمران مجلس از ارجاع طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از هیات‌رئیسه به این کمیسیون خبر داد. محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، گفت: طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اخیرا از هیات‌رئیسه مجلس، جهت بررسی به کمیسیون عمران ارجاع شده است. او افزود: در حال حاضر این استیضاح ۵۰ امضا دارد.