مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق

در خبری دیگر از جلسه علنی دیروز مجلس آنکه نمایندگان در مصوبه‌ای یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی را به‌عنوان مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کردند. بر این اساس تخلف از مصوبات ستاد و زمان‌بندی اجرای آن با اعلام ستاد پس از تصویب دوسوم اعضای آن و نیز تخلف از وظایف مقرر در این قانون یا آیین‌نامه‌های اجرایی آن، مستوجب مجازات مقرر در ماده (۵۷۶) قانون مجازات اسلامی(یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی) خواهد بود.همچنین در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با موافقت نمایندگان با تبصره ماده ۱۳، تعیین و نحوه اعطای مجوز کالاهای وارداتی برای ورود به کشور با پیشنهاد وزارت صمت تهیه می‌شود.

تصویب فوریت طرح افزایش سن ازدواج دختران

خبر دیگر اینکه نمایندگان مجلس دیروز با تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی خواستار پرداختن هر چه سریع‌تر مجلس به مساله ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال و پسران کمتر از ۱۶ سال شدند. از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه ۱۵۱ نماینده با رای موافق، ۳۴ نماینده با رای مخالف و ۷ نماینده با رای ممتنع با رسیدگی فوریتی مجلس به این مساله اجتماعی موافقت کردند.

اعلام وصول سوال یک نماینده از وزیر صنعت

همچنین دیروز هیات‌رئیسه مجلس سوال ملی ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عدم‌ارائه طرح جامع خودروسازی و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری را اعلام وصول کردند.