بامداد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک۶ موشک بالستیک مقرهای تجمع تروریست‌ها در شرق فرات در سوریه را منهدم کرد. متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها را بمباران کردند. براساس اطلاعات اولیه دریافتی شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در این حمله موشکی به هلاکت رسیده یا مجروح شدند. به‌دنبال این حمله روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین در نخستین ساعات بامداد دیروز توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد و تاکید کرد: امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت ازمیهن اسلامی و تامین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.

در بخشی از این اطلاعیه با اشاره به جنایت تروریستی ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ اهواز که به شهادت ۲۵ تن و مجروح شدن ۶۹ تن از مردم مظلوم و بی‌دفاع و نیروهای مدافع میهن اسلامی منجر شد، آمده است: طی این عملیات که با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس «یا حسین(ع)» انجام شد، تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.

 این اطلاعیه می‌افزاید: متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند. در همین حال به گزارش خبرگزاری فارس، موشک‌های شلیک شده از دو نوع ذوالفقار(۷۵۰ کیلومتر) و قیام (۸۰۰ کیلومتر) بودند.  حمله روز گذشته سپاه به مقر تروریست‌ها با واکنش فرماندهان نظامی روبه‌رو شد. در همین راستا، سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران درواکنش به این حمله گفت: تروریست‌ها در عملیات اخیر خود در اهواز از فشنگ استفاده کردند و ما با موشک جوابشان را دادیم.

ازسوی دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هر حرکت مذبوحانه و زبون دیگری در خاک جمهوری اسلامی ایران با پاسخی به مراتب سنگین‌تر و کوبنده‌‌تر روبه‌رو خواهد شد.  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: نخستین مرحله انتقام حمله تروریستی اهواز اجرا شد و مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس سرلشکر محمد باقری گفت: منطقه‌ای که داعش در شرق فرات در آن استقرار دارد، تحت تسلط ارتش آمریکاست و این موشک‌ها به منطقه‌ای اصابت کرد که به منطقه تحت مسوولیت آمریکا نزدیک است.

در همین حال به گزارش «ایسنا» شان رایان، سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای به اصطلاح مقابله با داعش در واکنش به حمله دیروز سپاه گفت: نیروهای ایرانی بدون اطلاع قبلی یک حمله انجام دادند. منابع خبری گزارش داده‌اند که آنها در این حمله نیروهایی را هدف قرار داده‌اند که می‌گویند مقصر حمله اخیر به رژه نظامی در ایران بودند و پایگاهشان در شرق فرات بوده است. رایان افزود: اکنون این ائتلاف در حال بررسی و ارزیابی این است که آیا خسارتی وارد شده و به‌علاوه هیچ خطری متوجه نیروهای این ائتلاف نیست. ازسوی دیگر به‌دنبال انتشاربرخی اخبار مبنی‌بر حمله سپاه پاسداران به مقر گروهک تروریستی در آذربایجان غربی، روابط عمومی قرارگاه حمزه سید الشهدا طی اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد. هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با «ایرنا» سقوط یکی از موشک‌های سپاه در حمله به داعش، در نقطه‌ای از این استان را رد کرد.