کری تصریح کرد: «خروج از توافق هسته‌ای خطر وقوع یک جنگ در منطقه خاورمیانه را افزایش داده است، چرا که برخی متحدان در این منطقه خواهان آن هستند که ایران بمباران شود.» وی افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ با خروج از این توافق خطر وقوع جنگ در خاورمیانه را افزایش داد؛ زیرا افرادی در این منطقه وجود دارند که می‌خواهند آمریکا، ایران را بمباران کند.» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در ادامه گفت: «ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان و حسنی مبارک رئیس‌جمهور مخلوع مصر پیش از این به او گفته بودند که آمریکا باید به ایران حمله کند هر چند آنها به‌طور آشکار این موضع‌شان را بیان نخواهند کرد.» کری همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خواسته بود با بمباران ایران موافقت کند. از دیگر سو وی که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ نقشی کلیدی داشت، مدعی شد خروج آمریکا از برجام، نیروهای سرسخت و پیچیده تندرو در تهران را تقویت کرده است، در حالی که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران تلاش می‌کرد این کشور را در مسیری متفاوت پیش ببرد. این مقام پیشین آمریکایی در ادامه گفت: «آنچه ترامپ انجام داد، سبب شده است افرادی در ایران قدرت بگیرند که می‌گفتند با آمریکا معامله نکنید چون شما را می‌سوزانند.»

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری، مذاکره با ایران را «دشوار» و «پیچیده» توصیف کرد و گفت: «برای بررسی احتمال آغاز مذاکرات، دو سال با مقام‌های عمان همکاری کرده است. او گفت امکان چنین مذاکراتی، تا قبل از انتخاب حسن روحانی کاملا محقق نشده است.»

 وزیر خارجه سابق آمریکا اظهار کرد: «خیلی دشوار بود. مذاکرات بسیار پیچیده‌ای بود. دو سال با عمانی‌ها و بقیه همکاری کردم تا فقط متوجه شوم که آیا امکان مذاکره وجود دارد یا خیر. مذاکره تا زمانی که روحانی انتخاب شد، کاملا ممکن نشد.»

جان کری که گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا افزایش یافته است، به تازگی گفته بود پس از حصول توافق هسته‌ای نیز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته است. این مساله از سوی دولت ترامپ به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا این دیدارها را غیر قانونی توصیف و تاکید کرد که این کار تنها تلاش‌های دولت برای محافظت از مردم آمریکا را تضعیف خواهد کرد. جان کری در این باره اظهار کرد: «ترامپ به‌دنبال این است که اذهان را از شایعه دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ منحرف کند و ادامه روابط میان مقامات پیشین با همتایان خارجی به‌منظور حفظ کانال‌های ارتباطی امری معمول است.» همچنین کری در ادامه مدعی شد که هدف ابتدایی آمریکا از مذاکرات این بود که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند تا بعد با تهران بر سر مسائل دیگر وارد مذاکره شوند.