علی مطهری با بیان این مطلب افزود: لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) در جلسه روز یکشنبه مجلس تصویب شد، کنوانسیونی که مصوب شورای امنیت سازمان ملل بوده و اکثر کشورها به آن ملحق شده‌اند. او تصریح کرد: مهم‌ترین اثر الحاق به این کنوانسیون این است که مبادلات بانکی ما که امروز با مشکلاتی روبه‌رو است تا حدودی آسان‌تر شده و تسهیل پیدا می‌کند و نوعی هماهنگی میان سیستم بانکی ما و دنیا ایجاد می‌شود. او در ادامه پیوستن به CFT را در مجموع به نفع کشور دانست و افزود: عده‌ای از روی دلسوزی فکر می‌کردند این الحاق به نفع کشور نیست و تصور می‌کردند اطلاعات مالی ما برای کشورهای دیگر می‌رود یا ممکن است حزب‌الله، حماس و سپاه تروریست نامیده شوند که اینطور نیست. مطهری ادامه داد: مرجع تعیین مصداق تروریسم، شورای امنیت سازمان ملل است که چهار گروه القاعده، طالبان، داعش و النصره را تروریستی می‌داند و این موضوع که گروهی را جزو لیست قرار دهند سازوکاری دارد که به‌راحتی نیست، ازاین‌رو خطری که برخی منتقدان می‌گفتند واقعیت ندارد و از روی دلسوزی بوده است.

نایب‌رئیس مجلس دهم در ادامه همچنین تصریح کرد: البته عده‌ای ممکن است منافعی در تصویب نشدن لایحه داشته باشند که اگر اصلاحاتی در نظام بانکی صورت گیرد ممکن است برخی نابسامانی‌هایی که باعث سودهایی کلان برای افراد می‌شوند از بین بروند و دست آنها از سودها کوتاه شود. همه واکنش‌ها به تصویب لایحه الحاق ایران به CFT مثبت نیست. برخی نمایندگان مخالف این لایحه، در صفحات مجازی خود به تصویب این لایحه واکنش نشان دادند. برای نمونه می‌توان به توییت جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری اشاره کرد که به سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در جلسه علنی مجلس مبنی‌بر عدم‌دادن تضمین برای عضویت در CFT واکنش نشان داد.

به گزارش «ایلنا» جواد کریمی‌قدوسی نوشت: «رمز کلام آقای ‎ظریف که در مجلس فرمودند «نه من و نه آقای رئیس‌‌‌جمهور تضمین نمی‌کنیم که با پیوستن به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم مشکلات کشور برطرف شود»، در این است که براساس خط‌مشی ایشان و رئیس‌جمهور؛ بعد از پذیرش همه این قراردادها و حل نشدن مجدد مشکلات اگر بازهم از ایشان بپرسید آقای وزیر، این ملت بعداز برجام و ‎FATF دیگر چه اقدامی باید انجام دهند تا مشکلات برطرف شود؟! قطعا پاسخ می‌دهند دست برداشتن از موشک و عدم‌حمایت ازجریان ‎مقاومت.»

واکنش روزنامه کیهان

ازسوی دیگر روزنامه کیهان نیز در شماره روز گذشته خود نوشت: با وجود خیانت برخی نمایندگان مجلس در رأی به لایحه CFT، تعداد آرای نمایندگان مخالف، رشد چشمگیری را نسبت به تعداد نمایندگان مخالف در روز تصویب برجام نشان می‌دهد. همچنین آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در واکنش به به تصویب CFT در درس اخلاق خود در مدرسه معصومیه، گفت: می‌گویند اگر FATF را نپذیریم پول به ما نمی‌دهند و ما را محاصره می‌کنند، ارز به ما نمی‌دهند ... مگر شما به‌خاطر این مسائل انقلاب کردید؟! به گزارش خبرگزاری تسنیم، او تاکید کرد: نمایندگان دلیلشان هم این است که اگر ما این کار را نکنیم دیگر کشورها ارتباط بانکی‌شان را با ما قطع می‌کنند، خُب قطع کنند، مگر قرار بوده ما با اعتماد بر این و آن اقتصاد خودمان را بسازیم؟! پس اقتصاد مقاومتی چه می‌شود؟!