به گزارش «ایرنا» سردار جعفری گفت: اگر پیش‌تر توانایی ایران در دفاع از خاورمیانه و نه تسلط برآن ۱۲ دقیقه بود اکنون این زمان کمتر نیز شده است. وی اضافه کرد: از ماهیت‌های انقلاب اسلامی و ایران آن است که هر چقدر بیشتر در صحنه‌های جنگ حضور داشته باشد قدرتمند‌تر می‌شود. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ایران در صورتی که امنیت آن در معرض خطر قرار بگیرد، از پاسخ در خارج از مرزهای خود هرگز دریغ نخواهد کرد. سردار جعفری درخصوص جبهه مقاومت در منطقه نیز گفت: جبهه مقاومت پس از جنگ در سوریه و عراق قدرتمندتر شده و هیچ نگرانی نسبت به محور مقاومت وجود ندارد. وی همچنین تاکید کرد: تا سرنگونی رژیم صهیونیستی و نابودی این جرثومه خبیث پایدار خواهیم بود و اکنون به آن زمان نزدیک‌تر شده‌ایم. وی همچنین درخصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: تحریم آمریکا یک مساله طبیعی است که به آن عادت کرده‌ایم.

در کمتر از ۱۲ دقیقه خاورمیانه را نجات می‌دهیم

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: اگر رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ایران در عرض ۱۲‌دقیقه می‌تواند خاورمیانه را اشغال کند این اعتراف دشمن حاکی از قدرت ماست اما باید بداند ما هیچ‌گاه خاورمیانه را اشغال نخواهیم کرد و با قدرتمان می‌توانیم در کمتر از ۱۲ دقیقه خاورمیانه را از شر شیطان بزرگ نجات بدهیم‌ یا در جای دیگری خودشان با صراحت می‌گویند که ۷ تریلیون دلار هزینه‌ جنگ کرده‌اند، اما چیزی به‌دست نیاورده‌اند پس این نشان می‌دهد دشمنان ما شرایط اقتصادی جنگ را از دست داده‌اند و حتی شرایط سیاسی دشمن از بین رفته و ما از هر زمان دیگری قدرتمندتریم‌ و شکست‌ناپذیر.

تهاجم سنگین دشمن در حوزه «جنگ نرم»

از سوی دیگر سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن در بحث جنگ نرم گفت: کشور هم‌اکنون با تهاجم سنگین دشمن در بحث جنگ نرم مواجه است، چرا که هر جا دشمن احساس می‌کند از طریق راه‌های نظامی سخت به نتیجه نمی‌رسد و حاضر نیست تلفات بدهد، سرمایه‌گذاری خود را در بخش‌های جاسوسی و اطلاعاتی و امنیتی افزایش می‌دهد. به گزارش «ایسنا» رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین از ارتقای کمی و کیفی تجهیزات نیروی انتظامی در کنار ارتقای کیفی نیروهای آن خبر داد.