او در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: احتمالا رئیس‌جمهور ظرف ۲ روز آینده وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار را برای اخذ رای اعتماد به قوه مقننه معرفی کند. وی با بیان اینکه حضور فرهاد دژپسند به‌عنوان گزینه وزارت اقتصاد قطعی شده است، ادامه داد: طبق تماس‌هایی که با دژپسند داشته‌ام مشخص شد که وی گزینه جدی برای تصدی وزارت اقتصاد است و نام وی به مجلس اعلام خواهد شد. نماینده اسدآباد در مجلس تصریح کرد: محمد شریعتمداری نیز اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی می‌شود.  عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به زمان برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای اقتصاد و تعاون در پارلمان اظهار کرد: اگر ظرف ۲ روز آینده رئیس‌جمهور ۲ وزیر را به مجلس معرفی کند، شنبه و یکشنبه دو هفته آینده جلسه رای اعتماد برگزار می‌شود. رنجبرزاده تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور ۴ وزیر یعنی، راه و شهرسازی، اقتصاد، تعاون و صمت را به مجلس معرفی کند، شنبه و یکشنبه هفته آینده مجلس در دو نوبت صبح و عصر صلاحیت وزرا را بررسی می‌کند.

معرفی دو وزیر

ازسوی دیگر نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخلاف گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر اینکه دولت ۴ وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی خواهد کرد، اخبار واصله حکایت از معرفی دو وزیر پیشنهادی در هفته آینده به مجلس دارد. محمد حسینی شاهرودی اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر دولت به مجلس اعلام کرده بود که ۴ وزیر پیشنهادی را پس از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه به مجلس معرفی خواهد کرد.  نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخبار موثق حکایت از این دارد که دولت هفته آینده تنها دو وزیر پیشنهادی اقتصاد و تعاون، کار، رفاه اجتماعی را به مجلس معرفی خواهد کرد. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: دژپسند به‌عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و محمد شریعتمداری به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی خواهد شد.

معرفی ۴ گزینه برای صمت

همچنین عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت صمت گفت: هفته پیش چهار گزینه را برای این وزارتخانه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس معرفی کردند. که سه تن از آنان آقایان نجفی، ویسه و رحمانی بودند. وی تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن دو گزینه یعنی نجفی و ویسه را مناسب دانست، اما آقای ویسه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با ذکر دلیل انصراف داد. نماینده مردم تهران عنوان کرد: قبل از این هم ما در جمع نمایندگان بحث‌هایی درباره این وزارتخانه داشتیم که نجفی را گزینه مناسبی می‌دانستیم، اما باید دید سیاست رئیس‌جمهور نیز همین باشد یا نه.

آخرین خبرها درباره مرزبانان ربوده‌شده

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی کُرد نماینده مردم میرجاوه در مجلس در مورد آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در میرجاوه گفت: هم‌اکنون دو سه گروه مردمی (سران طوایف) در آن سوی مرز حضور دارند و در حال رایزنی با معتمدان و سران طوایف آنها هستند تا این موضوع ختم به خیر شود.