به گزارش «ایرنا» او بابیان این که تعداد مرزبانان ۱۲ نفر بوده، گفت: عدد ۱۴ صحیح نیست. بامداد سه‌شنبه ۲۴ مهرماه، ۱۲ نفر از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه (منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ‌ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد) ربوده شدند. پس از آن بود که گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسوولیت ربوده‌شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت.همزمان روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ضمن تایید ربوده شدن تعدادی از «بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی» تاکید کرد که ردپای عوامل نفوذی در این حادثه وجود دارد. درهمین حال روز گذشته سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه از سفرسردارپاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای رایزنی و پیگیری موضوع آزاد‌سازی مرزبانان ربوده‌شده ایرانی به پاکستان خبر داد. به گزارش «ایسنا» وی افزود: در این سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه موضوع اقدام گروهک‌های تروریستی در ربودن ۱۲ تن از مرزبانان بومی مستقر در پاسگاه مرزی منطقه میرجاوه از داخل خاک پاکستان و تلاش برای آزادی آنان و نیز رایزنی جهت دستیابی به اقدامات مشترک و قاطع ضدپدیده تروریسم و تضمین امنیت پایدار مرزی با مقامات نظامی و امنیتی این کشور را دنبال خواهد کرد.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه نیز در توضیح آخرین اقدامات صورت گرفته برای مرزبانان ربوده شده در میرجاوه اظهار کرد: سفارت ایران در پاکستان، سفارت پاکستان در تهران، وزیر کشور و وزیر دفاع پیگیر وضعیت این مرزبانان ربوده‌شده هستند. به گزارش خانه ملت، وزیر امورخارجه در حاشیه جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: دولت پاکستان اظهار کرده در صورت همکاری ایران پیگیر پیداکردن مرزبانان ربوده شده خواهیم بود، درواقع مسوولیت دولت پاکستان به جهت اتفاق این حادثه و نگهداری این مرزبانان در خاک این کشور است.

وی افزود: به همراه سردار باقری و در سطوح دیگر با دولتمردان و مسوولان کشور پاکستان صحبت کردیم تا حضورشان در مرز مشترک با ایران را افزایش دهند، البته جمهوری اسلامی ایران حضور خوبی در مرز مشترک خود با پاکستان دارد. وزیر امورخارجه درادامه گفت: به‌نظر مرزهای مشترک پاکستان با افغانستان و هند برای آنها از اهمیت بیشتری نسبت به مرز مشترک با ایران برخوردار است اما به ما وعده افزایش در شرایط مناسب دادند هرچند بعد از اتفاق قبلی در بخش‌های از مرز حاکمیت‌شان افزایش پیدا کرده است.

درهمین حال روز گذشته حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ازسلامت کامل مرزبانان ربوده‌شده خبرداد.