در این میان علاوه‌بر تلاش و رایزنی‌های فراوان هر ۴ وزیر پیشنهادی با نمایندگان مجلس، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری نیز برای جلب نظر مجلسی‌ها در حال رایزنی جدی با مجلسی‌ها است. حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری روز گذشته با تاکید بر اینکه ضرورت تکمیل کابینه بسیار احساس می‌شود، از نمایندگان مجلس خواست که با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، به دولت کمک کنند. بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در مورد چهار وزیر پیشنهادی به مجلس نیز با برنامه‌ریزی که انجام شده آنان در کمیسیون‌های تخصصی و سایر آنها حضور پیدا می‌کنند و توضیح می‌دهند و هرکس از نمایندگان پرسش و ابهامی داشته باشند آقایان آماده پاسخگویی هستند و الان خوشبختانه گفت‌وگوهای خوبی بین وزرای پیشنهادی و نمایندگان مجلس در حال شکل گیری است. او تاکید کرد: نسبت به روزهای اول، وضعیت وزرای پیشنهادی ما دارد بهتر می‌شود تا به روز رای گیری برسیم که ان‌شاءالله وزرای پیشنهادی در بهترین وضعیت قرار داشته باشند. امیری در مورد وضعیت وزرای پیشنهادی دولت به مجلس تصریح کرد: ما بسیار امیدواریم که با درک شرایطی که در آن هستیم و طرح تحریم‌های ظالمانه ترامپ را که در پیش داریم، ضرورت تکمیل کابینه بسیار احساس می‌شود، نمایندگان با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به دولت کمک کنند.

همچنین دیروز محمود واعظی، مسوول دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت، درباره احتمال رای اعتماد گرفتن وزرای پیشنهادی مجلس اظهار کرد: کاری که در دولت انجام شد و مطالعاتی که شخص رئیس‌جمهور انجام دادند و کاری که گروه‌های صاحب نظر در این زمینه انجام دادند این بود که تلاش بر این شد که در وضعیت موجود کشور و با توجه به مشکلاتی که داریم، بهترین‌ها انتخاب شوند و خوشبختانه از زمانی که اسامی را اعلام کردیم تا به امروز که جلسات متعددی با نمایندگان داشتند، پیشرفت‌های خوبی داشتند و امیدوارم که هر چهار وزیر رای آورند.

 واعظی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلیل انتخاب شریعتمداری برای تصدی مجدد پست وزارت در دولت، گفت: کسی که مسوولیت دارد هم طرفدار دارد هم مخالف، ولی فراموش نکنیم که جناب شریعتمداری یکی از وزرای قوی ما هستند و هم در دولت اصلاحات کار کردند و عملکردشان روشن است در دولت یازدهم معاون اجرایی بودند و منشا خدمات بسیار شدند، در یک سال گذشته با همه تلاطم‌هایی که بوده کار خود را انجام دادند بنابراین ما باید از افراد با تجربه و موثرمان چه داخل و چه خارج از کابینه مخصوصا در شرایط فعلی استفاده کنیم. این جابه‌جایی هم که به تشخیص رئیس‌جمهوری بوده برای بهبود کار انجام شده است. با این همه وزیر پیشنهادی تا پیش از آغاز جلسه بررسی صلاحیت‌شان برای وزارت، با گروه‌های مختلف نمایندگان جلساتی را برگزار می‌کنند. دیروز سید ابوالفضل موسوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به «ایسنا» گفت: باتوجه به رویکرد و برنامه‌های ارائه شده از سوی محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه، تا به امروز نظر کمیسیون درخصوص ایشان مثبت است اما روز شنبه کمیسیون جلسه‌ای دیگر برای اتخاذ تصمیم نهایی و کارشناسی با ایشان خواهد داشت.