رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرده است این وزرا با اتکال به خداوند متعال، در هماهنگی با هیات‌وزیران و با حرکت در مسیر اعتدال و رعایت کامل «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» در انجام شایسته وظایف قانونی و تحقق اهداف «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» و خدمت به اسلام و ملت شریف ایران موفق باشند. طبق این احکام جداگانه، مهندس محمد اسلامی به‌عنوان وزیر «راه و شهرسازی»، آقای محمد شریعتمداری به‌عنوان «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، آقای رضا رحمانی به‌عنوان «وزیر صنعت، معدن و تجارت» و دکتر فرهاد دژپسند به‌عنوان «وزیر امور اقتصادی و دارایی» منصوب شدند.

نمود تفاهم دولت و مجلس

در خبری دیگر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در شرایطی که هیات حاکمه آمریکا جنگ اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده‌اند، اولویت تکمیل تیم اقتصادی دولت و ترمیم کابینه بود. جلسه دیروز نمود تفاهم دولت و مجلس بود. به گزارش «ایسنا» حسینعلی امیری اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی که هیات حاکمه آمریکا و صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی شروع کردند یکی از مهم‌ترین اقدامات، تکمیل تیم اقتصادی دولت و ترمیم کابینه بود. همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کار پیش‌نویس لایحه جامع قانون انتخابات در نوبت رسیدگی هیات دولت قرار دارد. از سوی دیگر حسینعلی امیری درباره جلسه دولت با شورای نگهبان درباره CFT به خبرآنلاین گفت: جلسه بسیار خوب و سازنده‌ای بود و ۲ ساعت طول کشید. ما خیلی امیدوار هستیم که [CFT] مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. وی همچنین با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان هنوز درباره CFT اظهار نظر نکرده‌اند و زمان اعلام نظر را هم نگفته‌اند، گفت: اما گفت‌وگوهای دولت با اعضای شورای نگهبان بسیار سازنده بود و امیدواریم که ان‌شاءالله همین نگاه محقق شود.

قول مساعد چهار وزیر جدید درباره به‌کارگیری زنان

همچنین وزرای اقتصاد، صنعت، راه و کار درباره‌ به کارگیری زنان در وزارتخانه‌های متبوع خود قول مساعد دادند. به گزارش «ایسنا» فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس در جلسه‌ روز شنبه‌ مجلس و در جریان بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی با ارسال نامه‌ای به آنها با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی برای زنان در پست‌های مدیریتی کلان، استفاده از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی در سطوح عالی و میانی را خواستار شد که هر چهار وزیر در پاسخ‌های کوتاهی نسبت به این موضوع قول مساعد دادند.