بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۲ تن از مرزبانان ایرانی در منطقه صفر مرزی «لولکدان» توسط عوامل گروهک تروریستی جیش‌العدل ربوده شدند.در همین ارتباط وزیر امورخارجه ایران در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گفت: برای پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده‌شده کشورمان به پاکستان آمده‌ام. به گزارش «ایسنا» محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران افزود: ایران و پاکستان دو همسایه بسیار خوب هستند و روابط بسیار خوبی بین دو کشور جریان دارد. متاسفانه در هفته‌های گذشته شاهد گروگان‌گیری تعدادی از مرزبانان شریف کشورمان توسط گروه‌های تروریستی بودیم و در این زمینه ضرورت دارد که با مقامات پاکستانی گفت‌وگوهای مستمری صورت گیرد تا شاهد بازگشت این عزیزان به وطن باشیم.او تاکید کرد: به همین دلیل قبلا در تماس‌های تلفنی و همچنین در سفرهای قبلی مقامات کشورمان پیگیری هایی انجام شد و امروز هم بنده به پاکستان آمده‌ام تا با مقامات این کشور صحبت‌هایی داشته باشم. ظریف در پاسخ به سوالی در مورد آزادی مرزبان ربوده شده کشورمان گفت: مقامات پاکستانی در سفرهای قبلی به دوستان ما و همین‌طور در تماس تلفنی که بنده خودم داشتم وعده دادند که همه تلاش خودشان را در این زمینه انجام دهند. او تاکید کرد: امروز به پاکستان آمده‌ام تا با دوستان خودمان در این کشور این موضوع را پیگیری کنیم.پیش‌تر سخنگوی وزارت امورخارجه اعلام کرده بود که محمدجواد ظریف بامداد چهارشنبه پس از بازگشت از ترکیه در صدر هیاتی سیاسی و نظامی به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد. سخنگوی وزارت‌خارجه تصریح کرد: در این سفر علاوه بر پیگیری آخرین اقدامات دولت پاکستان برای تامین امنیت و آزادی مرزبانان کشورمان، درخصوص روابط دوجانبه و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد شد.محمدجواد ظریف، پیش از ظهر دیروز با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تشکر از حسن‌نیت و تلاش‌های مقامات پاکستانی، توافقات گذشته مقامات سیاسی و نظامی را یادآور شد و برخی راهکارهای موجود برای تقویت امنیت مرزها و عملیات مشترک علیه گروه‌های تروریستی و تبهکار را ارائه کرد.

دیدار با عمران‌خان

محمد جواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارشد پاکستانی با عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور هم دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره آخرین وضعیت مرزبانان به گروگان گرفته‌شده توسط یک گروهک تروریستی و شرور و گفت‌وگوهای به عمل آمده با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان برای مقابله با ناامنی در حاشیه مرزهای دو کشور و راهکارهای ارائه شده گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد. طرفین همچنین با اشاره به روابط عمیق دو ملت درباره راه‌های گسترش روابط دوجانبه به‌ویژه در حوزه انرژی، مسائل منطقه‌ای از جمله در یمن و افغانستان و سایر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

دیدار با فرمانده ارتش پاکستان

وزیر امورخارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره تلاش و همکاری مشترک برای تامین امنیت مرزهای دو کشور، شتاب بخشیدن به اقدامات و تلاش‌ها برای آزادی مرزبانان ایرانی، همکاری برای صلح و امنیت در منطقه به‌ویژه در یمن و افغانستان گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.