غلبه بر جنگ اقتصادی نزدیک است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما ۴۰ ساله نمی‌شد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود، اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی به‌دست دانشجویان انقلاب دوم ملت ایران بود که به فرموده امام خمینی(ره) این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود. سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان گفت: مردم به‌دنبال تایید امام(ره)، با حضور در مقابل لانه جاسوسی از این حرکت دانشجویان پشتیبانی کردند و این اقدام تبدیل به انقلاب دوم مردم ایران شد که در این باره امام خمینی(ره) حتی فرمودند که این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود؛ چراکه اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند، بدون تردید انقلاب ما ۴۰ ساله نمی‌شد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود.

به گزارش «ایسنا» وی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های سفارت آمریکا برای به حاشیه بردن انقلاب اسلامی گفت: با امکانی که آمریکایی‌ها در داخل کشور داشتند و به‌صورت مستقیم اقداماتی را هدایت می‌کردند و همچنین با ارتباطی که با برخی مسوولان گرفته بودند، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده بود که برخی از مسوولان وقت نیز از روی سادگی و انحرافاتی که در تفکراتشان وجود داشت، فکر می‌کردند که با رابطه با آمریکا به جایی می‌رسند. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در مجموع حرکات بسیار خطرناک آمریکایی‌ها، با اشغال لانه جاسوسی و دستگیری دیپلمات‌ها و جاسوسان خاتمه یافت و از آن روز ما دیگر در جمهوری اسلامی دیپلمات یا جاسوس آمریکایی یا لانه‌ای که بتواند علیه انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کند، نداشتیم به همین دلیل شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف بوده‌ایم، البته آمریکایی‌ها از آن زمان در خارج کشور برنامه‌ریزی‌هایی علیه انقلاب اسلامی طراحی و اجرا کرده و می‌کنند، اما این اقدام تفاوت زیادی با اینکه در کشور ما سفارتی داشته باشند و از اینجا فعالیت کنند،‌ دارد. وی در ادامه اظهار کرد: برخی مسوولان به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و توصیه می‌کردند گروگان‌های آمریکایی آزاد شوند. برخی دیگر نظرشان را اعلام نمی‌کردند، اما چنین موضوعی را در دل‌هایشان داشتند و بعدها هم در مواضع‌شان این موضوع بروز و ظهور پیدا کرد.

غلبه بر جنگ اقتصادی نزدیک است

فرمانده سپاه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: نشریه آمریکایی فارن پالیسی می‌گوید با آخرین بررسی پنتاگون از قدرت نظامی ایران، سران نظامی آمریکا علاقه‌ای به درگیری با جمهوری اسلامی ایران ندارند. محترمانه یعنی ترس از نیروی حزب‌الله و نیروی نظامی ایران. وی گفت: پنتاگون اخیرا ابلاغیه‌ای به واحدهای نظامی منطقه صادر کرده که از ترویج و نشر هرگونه اخبار در مورد توانمندی‌های ایران در بین سربازان آمریکایی باید جلوگیری شود تا تاثیری بر روحیه آنها نگذارد.

جعفری حوادث تیرماه سال ۷۸ را از جمله توطئه‌های آمریکایی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: علاوه بر آنکه آنها به وضوح به حضور خود در حوادث تیرماه سال ۷۸ اشاره کردند در فتنه سال ۸۸ نیز نیرو آموزش دادند و باز شکست خوردند. در دی‌ماه سال گذشته به دخالت‌شان اقرار کردند. در تابستان امسال هم برنامه‌هایی داشتند که شکل نگرفت. وی گفت: این شکست‌ها و اقرارها به نقاط ضعف آمریکا تبدیل شده است. تاریخ ۴۰ساله آمریکا، تاریخ شکست‌ها در مقابل ایران است. متحدان آمریکا و خود آنها که انواع نبردها را چه فرهنگی و چه سیاسی و چه انواع دیگر را آزموده‌اند امروز به جنگ گسترده تبلیغاتی و جنگ اقتصادی دل‌بسته‌اند. جعفری در پایان گفت: غلبه بر جنگ اقتصادی هم نزدیک خواهد بود، اما جمله پایانی ما به رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا این است که هرگز مردم ایران را تهدید نکن؛ چراکه هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در آمریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

خواب آمریکا تعبیر نمی‌شود

آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه نیز روز گذشته درحاشیه این مراسم با اشاره به ادعای آمریکا‌ مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید، از این موضوع به‌عنوان خوابی که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد، یاد کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند که جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهد دید؛ ولی این خواب هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و این ملت، استوارتر، سرافرازتر و قدرتمندتر به مسیر خودش ادامه می‌دهد. به گزارش «ایسنا» وی تاکید کرد: آن کسانی که رو به افول هستند، آمریکا و قدرت‌های شیطانی منطقه‌اند و همین حالا نیز نشانه‌های آغاز این افول، روشن است. ازسوی دیگر غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه درحاشیه این مراسم اظهار کرد: این تحریم‌ها که آمریکا حرفش را می‌زند، چیز جدیدی نیست؛ البته ممکن است مشکلاتی را به‌وجود بیاورد؛ اما این مشکلات را مردم تبدیل به فرصت خواهند کرد و ان‌شاءالله مردم با حضور خود این توطئه را از بین خواهند برد.

تبدیل تحریم به فرصت‌های بدیع

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران نیز روز گذشته در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان خرم‌آباد گفت: ۱۳ آبان نقطه آغاز مجدد نفرت از آمریکا و هم‌پیمانان آنها در منطقه است؛ آمریکا با اصل اسلام و ملت ایران مشکل دارد. او درادامه گفت: ایران اسلامی تحریم‌های آمریکا را به فرصت‌هایی بدیع تبدیل کرده است.

نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز روز گذشته در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است، گفت: آمریکا مطمئن باشد امروز نیز ملت ایران نشان خواهد داد که آقای ترامپ کوچک‌تر از آن است که بتواند ایران را از پای درآورد، همان‌طور که ایرانیان، صدام را تا نابودی تعقیب کردند و همان‌گونه که آنها تروریست‌های مزدور داعش را تا نابودی تعقیب کردند بر جانیان کاخ سفید، خسران و پشیمانی مستولی خواهند کرد. به گزارش «ایرنا» وی تصریح کرد: دولت نااهل و غیرمعقول فعلی آمریکا اسباب تمسخر سیاستمداران دنیا شده است و حتی متحدان دیروز آمریکا دنبال راهکارهای بدیل هستند. نمایندگان مجلس هم پس از سخنان رئیس مجلس درخصوص ۱۳ آبان و مقاومت در برابر استکبار، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

قطعنامه ۱۳ آبان

در پایان مراسم راهپیمایی سراسری ۱۳ آبان، قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد. در بخشی ازاین قطعنامه آمده است:خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات کرد که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان‌صفت آمریکا را اعلام می‌داریم. در بخش دیگری ازاین قطعنامه آمده است: استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست بنابراین کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه‌جو و استعمارگر آمریکا به‌عنوان کامل‌ترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.

همچنین در بیانیه دانش‌آموزی مراسم ۱۳ آبان که روز گذشته قرائت شد آمده است: درخواست دانش‌آموزان ایران اسلامی از مسوولان این است که با همکاری تمام قوای کشور با پشتوانه مردم همیشه در صحنه‌مان، به‌شکلی جهادی‌وار و با همدلی همه دلسوزان، برای رفع مشکلات به پا خیزند و عزت و جایگاه واقعی ملت فهیم ایران اسلامی را در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ارمغان آورند، هرچند این اقدام، قطره‌ای ناچیز از دریای عظمت، شکوه و بزرگی ملت ایران را که مقتدرانه پای این انقلاب ایستاده و جانفشانی کرده‌اند جبران خواهد کرد.

حاشیه‌های مراسم ۱۳ آبان

*در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان بنری که روی آن تعدادی عکس صد دلاری آمریکا نقش بسته بود در مسیر حرکت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی روی زمین پهن شده بود که مردم روی آن راه می‌رفتند.

*در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران ماکت‌هایی از موشک ذوالفقار به نمایش در آمده است.

*در این مراسم پرچم آمریکا به آتش کشیده شد. همچنین راهپیمایی‌کنندگان پلاکاردهایی از نتانیاهو را که روی این پلاکارد واژه تورقوزآباد نوشته شده بود در دست داشتند.

*در مراسم راهپیمایی امسال نمادهای عروسکی سران برخی کشورها و رژیم‌های دشمن ملت ایران در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار داشت. همچنین عروسک‌هایی که نماد ملک‌سلمان پادشاه عربستان، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بوده در دست حاضران در این راهپیمایی قرار داشت.

 

02-01