او در پاسخ به این سوال که اگر در وزارت خارجه مشغول به کار نمی‌شدید ترجیح‌تان این بود که در کدام وزارتخانه فعالیت کنید، ادامه داد: البته من جز کار در این وزارتخانه و تدریس در دانشگاه کار دیگری بلد نیستم. البته گرچه کار در این وزارتخانه را خیلی بلد نیستم، اما من تمام عمرم را به تدریس در دانشگاه و کار در وزارت امور خارجه پرداختم و اگر وزیر نبودم قانون بازنشستگی فعلی شامل من می‌شد. وی در پاسخ به این سوال که گویی شما خودتان را قبل از اینکه وزیر شوید، بازنشسته کرده بودید، تصریح کرد: من در سن ۵۰ سالگی با ۲۵ سال خدمت خودم را بازنشست کردم، چراکه در دولت قبلی نمی‌توانستم حضور جدی داشته باشم. ظریف با بیان اینکه قانون بازنشستگی شامل سه سفیر در وزارت خارجه می‌شود و آنها باید تا روز ۲۷ آبان ماه محل ماموریت خود را ترک کنند، در مورد تعیین سفرای ایران در کشورهای چین و هند نیز گفت: سفیر ایران در دهلی مشخص و اعزام شده است و روند انتخاب سفیر ایران در چین نیز در حال پیگیری است و همان‌طور که می‌دانید ما پیش از این آقای همتی را به‌عنوان سفیر ایران در چین انتخاب کرده بودیم که حتی ایشان به این کشور نیز سفر کردند، ولی با توجه به انتخاب‌شان به‌عنوان رئیس بانک مرکزی از پکن به تهران بازگشتند و ما در حال انتخاب جایگزین ایشان هستیم و از دیگر سو باید به این موضوع توجه داشت که انتخاب سفرا امری طولانی و زمان‌بر است و روندی است که باید بین دو کشور طی شود.

علاقه ظریف به شجریان

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری این برنامه که چه سریال‌هایی را نگاه می‌کند و صدای کدام خواننده‌ها را دوست دارد، ادامه داد: متاسفانه به‌دلیل کمبود وقت اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنم. حتی خبر را نمی‌توانم ببینم و اخبار را بیشتر از روی اینترنت و سایت‌ها رصد می‌کنم. ظریف افزود: من صدای خیلی از خواننده‌ها را دوست دارم از جمله استاد شجریان و فرزند ایشان و همچنین صدای آقای هژیر مهرافروز و همچنین دیگر خواننده‌ها.

طرفدار تیم ملی هستم

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با بیان این‌که اطلاعات ورزشی‌ام کم است، در پاسخ به سوال مجری ورزشی این برنامه که آیا ورزش می‌کند یا نه، گفت: به‌صورت مختصر وقتی فرصت داشته باشم پیاده‌روی می‌کنم، ولی متاسفانه نمی‌توانم بازی تیم‌های کشور را پیگیری کنم و در این زمینه در بی‌سوادی مطلق به سر می‌برم.

وی در پاسخ به این سوال که طرفدار پرسپولیس است یا استقلال، گفت: طرفدار تیم ملی هستم. مجری برنامه خطاب به ظریف گفت: آقای عراقچی معاون شما پرسپولیسی هستند. یک معاون استقلالی نیز انتخاب کنید که ظریف با خنده جواب داد آقای روانچی و آقای عراقچی هر دو پرسپولیسی هستند. در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» چند روزی است که وزارت امور خارجه کشورمان، فعالیت رسمی خود در توییتر آغاز کرده است. در حساب کاربری وزارت امور خارجه در توییتر، اخبار این وزارتخانه و آخرین موضع‌گیری‌های وزیر امور خارجه و سخنگوی این وزارتخانه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود.