محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مسوولان این وزارتخانه روز پنج‌شنبه سفری کاری به استان گلستان داشت که در حومه گرگان، خودرو همراهان با کامیون حامل سوخت تصادف کرد. در این سانحه، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمان تاج‌الدین، معاون امور مجلس این سازمان در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جرجانی گرگان جان باختند. ساعاتی پس از انتشار خبر درگذشت رئیس و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت سیدتقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین را تسلیت گفت و از درگاه خداوند برای آنان رحمت واسعه و علو درجات مسالت کرد.

نوربخش عاشق محرومان بود

همچنین روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم تشییع پیکر رئیس و معاون سازمان تامین اجتماعی گفت: سید تقی نوربخش به معنای واقعی عاشق محرومان و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بود و با تمام وجود احساس خدمتگزاری می‌کرد.

تخطی راننده؛ علت تصادف

دیروز سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا علت تصادف خودروی حامل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان با تریلی حامل سوخت را اعلام کرد. او در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: عدم‌رعایت مقررات از سوی راننده خودروی سواری تویوتا لندکروز در هنگام دورزدن باعث بروز این تصادف شده است. سرهنگ علی عبدی، رئیس پلیس راه گلستان هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت که اولین علت حادثه، بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری تویوتا لندکروز به علت عدم‌رعایت حق تقدم عبور هنگام دور زدن، دومین علت، عدم‌توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی نفتکش و ‌سومین علت مربوط به قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیر همسطح بوده است. همچنین هادی هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان هم از بازداشت راننده تانکر حمل سوخت خبر داد و افزود: پرونده قضایی تشکیل و در حال تحقیقات مقدماتی است. با این همه رئیس دادگستری گلستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، درباره مطلب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعتراف راننده نفتکش به عمدی بودن سانحه رانندگی منجر به فوت مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: این مساله شدیدا تکذیب می‌شود و سانحه روز گذشته، یک تصادف اتفاقی بوده است. هاشمیان تاکید کرد: تصادف منجر به فوت مرحوم نوربخش و تاج‌الدین، یک سانحه رانندگی اتفاقی بود.