اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرکرد در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه برخی از معضلات داخلی وجود دارد که نمی‌توان آنها را انکار کرد، ادامه داد: در واقع مشکل پولشویی را نمی‌توان انکار کرد و این امر درحالی است که درخصوص تصویب قانون پولشویی اقدام جدی شده است. به گزارش «ایلنا» نوریان تاکید کرد: میلیاردها تومان پول کثیف ناشی از تجارت مواد مخدر را نمی‌توان انکار کرد. از این رو خواهش می‌شود موضوعی را که برای اقتصاد کشور ضرورت دارد انکار نکنیم، بلکه از بودنش ناراحت شویم. نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به اینکه تصویب قانون پولشویی بیانگر وجود این معضل بوده است، تصریح کرد: بر این اساس درخواست می‌شود افراد این موضوع را دستمایه دیدگاه‌های جناحی نکنند. همچنین شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز در مجلس در نطق میان‌دستور خود با انتقاد از هجمه‌ها علیه ظریف گفت: آقای ظریف را که واقعیتی درباره پولشویی بیان کردند، مرتب بمباران رسانه‌ای می‌کنند. مگر کسی در این کشور هست که نخواهد قانون پولشویی اجرا شود، انواع قاچاق از بین برود و همه چیز، شفاف شود؟ به‌طور نمونه اجرایی شدن قانون پولشویی باند بزرگ قاچاق را به دام انداخت و موجب شد ۱۳ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری شود. در این میان اما محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز با نقد اظهارات ظریف گفت: قوه قضائیه با کسانی که کشور را به پولشویی و فساد متهم کردند، برخورد کند. از سوی دیگر تعدادی از نمایندگان با تدوین طرحی درخواست کردند وزیر امورخارجه با حضور در کمیسیون امنیت‌ملی در این زمینه توضیحاتی ارائه کند. خبرگزاری تسنیم در این باره نوشت: در‌صورتی‌که نمایندگان از توضیحات ظریف قانع نشوند، قرار است این طرح برای بررسی بیشتر به قوه‌قضائیه ارجاع شود.

واکنش ظریف به مخالفان

با این همه دیروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درپاسخ به برخی مخالفت‌ها و انتقادات نسبت به اظهاراتش درخصوص طرح موضوع پولشویی گفت: نوار اظهاراتم در این خصوص وجود دارد. بنابراین درخواست می‌شود افرادی که نسبت به اظهارات بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته‌اند؛ در واقع گاهی افراد ببر کاغذی می‌سازند و آن را به خوبی شکار می‌کنند.

آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون

با این همه موضوع اظهارنظر ظریف درباره پولشویی تنها محور جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی نبود. حسین نقوی‌حسینی سخنگوی این فراکسیون درباره محورهای دیگر این جلسه گفت: طبق توضیحات ارائه‌شده از سوی آقای اژه‌ای، پرونده برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول درحال پیگیری است؛ ولی زمانبر بوده و نیازمند تحقیقات خیلی بیشتری است؛ البته در حال رسیدگی است. همچنین پرونده دریافت زمین محمد جواد لاریجانی، یک بار در زمان آیت‌الله شاهرودی و یک بار هم در زمان آیت‌الله آملی بررسی شده و در هر دو بار بدون احراز وقوع جرم مختومه شده است. او افزود: آقای اژه‌ای توضیح داد اعدام دو مفسد اقتصادی به‌دلیل خرید و فروش ارز و سکه نیست، بلکه به علت افساد و اخلال اقتصادی است. این دو مفسد با اقدامات خود، نظام اقتصادی کشور را دچار مشکل و اختلال کرده‌اند و میلیون‌ها نفر از ملت ایران را دچار مشکل در زندگی کرده‌اند؛ چراکه او قاچاق ارز و سکه کرده بود و این موارد دقیق در حکم آنها آمده است.