حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره برنامه‌های هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: قرار است روز سه‌شنبه سردار غیب‌پرور به مناسبت هفته بسیج در کمیسیون حضور یابد. وی افزود: در این جلسه موضوعات مرتبط با امنیت ملی در حوزه بسیج از جمله راهبردهای بسیج در افق ۱۴۰۴ و بودجه این نهاد مطرح خواهد شد. رئیس کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: پس از این جلسه ادامه بررسی لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و همچنین نظرات مطرح شده در کارگروه مشورتی را با حضور اعضای کمیسیون به بحث خواهیم گذاشت. فلاحت‌پیشه با بیان اینکه نظرات افراد در کارگروه مرتبط با CFT صرفا مشورتی است، گفت: جلسه روز سه‌شنبه تنها یک مهمان خواهد داشت و آن کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان است. وی همچنین خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار است در آینده بازدیدی از صنایع موشکی هم داشته باشند.

جزئیات کارگروه مشورتی بررسی CFT

همچنین به گزارش انتخاب، کارگروه مشترک فوق که در بین مجلسی‌ها به کارگروه مشورتی CFT مشهور شده به پیشنهاد حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شکل گرفته است. این کمیته ۸ عضو دارد: ۳ نماینده از جانب مجلس حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، مجتبی ذوالنور و اردشیر نوریان (که به‌ترتیب عضو فراکسیون مستقلان، ولایی و امید هستند)، یک نماینده از سوی شورای نگهبان که قرعه به‌نام عباسعلی کدخدایی خورده است، یک نماینده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام که احمد وحیدی است و ۳نماینده از سوی دولت یعنی لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، محمد‌جواد ظریف وزیرخارجه و محمود علوی وزیر اطلاعات. چند روز پیش رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کارگروه مشورتی بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) طی هفته آتی با حضور نمایندگان، دولت، مجمع تشخیص و شورای نگهبان خبر داده بود.

۳ طرح دوفوریتی برای مقابله با تحریم‌ها

در خبری دیگر از مجلس، نماینده مردم مشهد از ارائه ۳ طرح دوفوریتی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت ۳ طرح پیشنهادی مجلس برای مقابله با تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: این ۳ طرح به هیات‌رئیسه مجلس و به‌صورت دوفوریتی ارائه شده است و امیدواریم که بتوانیم این طرح‌ها را خارج از دستور در صحن علنی مطرح کنیم.