رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: کارگروه مشورتی CFT نظراتش را ارائه کرده است، اما هرکدام از اعضای کمیسیون امنیت ملی می‌توانند پیشنهادهایشان را مطرح کنند، همچنین قرار است نظرات کارگروه ذکر شده در کمیسیون امنیت ملی به رای گذاشته شود.

ضرورت احضار سفیر دانمارک

همچنین فلاحت‌پیشه با انتقاد از حمایت دولت دانمارک برای برگزاری همایش توسط یک گروهک تروریستی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی باید اقدامات متقابلی انجام داده و اسناد جنایات این گروه تروریستی را به سازمان‌های بین‌المللی ارائه دهد. رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: اعتراض ایران علیه این اقدامات دانمارک باید به‌صورت چند جانبه و شامل احضار سفیر و ارسال یادداشت رسمی به دولت دانمارک باشد، همچنین باید شکایتی در این مورد تنظیم و به سازمان ملل متحد ارائه شود. اینکه این گروه تروریستی به راحتی اجتماع برگزار کند، پذیرفتنی نیست.

شرط استیضاح نکردن ظریف

در خبری دیگر از مجلس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: اگر نامه ۱۲ محوری وزیر امورخارجه به دادستان کل کشور درمورد پولشویی در اختیار ما قرار گیرد آن را بررسی می‌کنیم، اما اگر در اختیار ما قرار نگیرد به مسیرمان برای استیضاح ادامه می‌دهیم. پیش از این خبرها حاکی از طرح استیضاح وزیر امورخارجه بود. در همین حال محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با «ایرنا» در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا نامه ۱۲ صفحه‌ای ظریف به دادستان کل کشور درخصوص موضوع پولشویی باید در اختیار مجلس قرار داده شود، گفت: نه‌تنها نیازی به این کار نیست، بلکه حتی لازم نبود وزیر امورخارجه نامه‌ای بنویسد و این کار را از روی احترام و ایجاد هماهنگی بیشتر انجام داده که قابل‌تقدیر است. نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار کرد: برای آقای ظریف پرونده‌ای تشکیل نشده و از این‌رو ظریف می‌توانست نامه‌ای ندهد، من به سهم خود از آقای ظریف تشکر می‌کنم، ایشان در جهت تنویر افکار عمومی و اثبات صحبت‌های خود به دادستان پاسخ داد.

آخرین وضعیت استیضاح وزیر ورزش

از سوی دیگر زهرا سعیدی‌مبارکه، نایب‌رئیس فراکسیون جوانان مجلس در گفت‌وگو با الف، با اشاره به طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، گفت: نمایندگان با هم متعهد شدند و قول دادند که به هیچ‌وجه امضاهای خود را پس نگیرند. طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان چهارشنبه گذشته با ۱۵ امضا و در سه محور تهیه و تحویل هیات‌رئیسه مجلس شد.