زهرا سعیدی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: در این جلسه که در دیوان محاسبات برگزار شد، رئیس این دیوان، معاون سازمان اداری استخدامی، رئیس‌جمهوری، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، نماینده دیوان عدالت اداری و جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند. وی افزود: در این جلسه تاریخ، دامنه شمول و استثنائات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و ابهاماتی که درباره این قانون مطرح است، مورد بررسی قرار گرفت. سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس خاطرنشان کرد: جلسه آینده با حضور رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، معاون قوانین مجلس، نماینده دیوان عدالت اداری و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری و دادستان کل کشور تشکیل می‌شود. نماینده مردم مبارکه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا استثنائات دیگری بنا شده که به این قانون اضافه شود یا خیر، گفت: قرار نیست استثنای دیگری به این قانون اضافه شود.

نماینده اردبیل از پاسخ وزیر علوم قانع شد

از سوی دیگر منصور غلامی، وزیر علوم روز گذشته برای پاسخ به دو سوال محمد فیضی نماینده اردبیل درباره علت توسعه تحصیلات تکمیلی در موسسات آموزشی غیرانتفاعی بدون داشتن حدنصاب هیات علمی و علت نبود مکانیزمی برای تطابق رشته با اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور در مجلس حضور یافت. به گزارش «ایرنا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از توضیحاتش به نماینده سوال‌کننده گفت: دانشگاه‌های غیردولتی به‌صورت جدی مورد

رصد و پیگیری ما قرار دارند، در این زمینه فعالیت بیش از ۵۰ موسسه در یک سال گذشته متوقف شده‌ است.  وی با اشاره به اینکه وزارت علوم به‌دنبال ساماندهی آموزش عالی در بخش دولتی و غیردولتی است، اظهار امیدواری کرد که برای سال تحصیلی آینده نقاط ضعف برطرف شود. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نظارت و بازرسی مستمر بر دانشگاه‌های غیر‌دولتی وجود دارد، گفت: طبق بخشنامه‌های ارسالی، در صورت عدم‌تطبیق این موسسات با شرایط و ضوابط، ادامه کار آنان برای سال تحصیلی آینده با مشکل رو به رو خواهد شد. او همچنین گفت: تا اواخر سال ۹۱، ۳۵۳ موسسه غیردولتی آموزشی در کشور وجود داشت و در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ موسسه وجود دارد. پس از این توضیحات نماینده مردم اردبیل در مجلس از پاسخ‌های وزیر علوم به سوال خود قانع شد.

اعلام وصول سوال از وزیران فرهنگ و اطلاعات

همچنین روز گذشته سوال ملی محمدرضا صباغیان نماینده تفت و میبد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست آن وزارتخانه در زمینه ارتقای فرهنگی و برنامه تجمع ۷ آبان در پاسارگاد و سوال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از وزیر اطلاعات درباره اتخاذ مواضع ناصواب و عملکرد ضعیف در موضوعات حیاتی و مهم کشور اعلام وصول شد.

اصلاح یک ماده در قانون انتخابات

در خبری دیگر از مجلس، پروانه مافی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس از اصلاح یک ماده کلیدی در قانون انتخابات خبر داد.‌ مافی در گفت‌وگو با «انتخاب»، با بیان اینکه روزگذشته در کمیسیون امور داخلی و شوراها، روی قانون انتخابات کار کردیم، گفت: ‌در جلسه امروز (دیروز )ماده ۲۸ این قانون که شرایط انتخاب شوندگان در هنگام ثبت‌نام را بیان می‌کند، اصلاح شد.‌ طبق مصوبه جدید، «عدم اعتقاد به اسلام» صرفا به وسیله «اعلان ‌عمومی شخص» و «عدم التزام به اسلام» فقط از طریق «تجاهر به فسق» ثابت می‌شود‌.