سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: ما تمامی موارد را به صحن ارجاع دادیم، مواردی که در آن نظرات شورای نگهبان را اصلاح کردیم، پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان ارجاع داده می‌شود و مواردی که به آن اصرار کردیم به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود. همچنین او در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: اعضای کمیسیون درخصوص برخی از مواد بر نظر قبلی خود اصرار کردند. علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه روزگذشته کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: در این جلسه ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس شورای اسلامی در لایحه CFT با حضور نماینده شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: در نهایت اعضای کمیسیون با رویکرد حقوقی و بعد از توضیحات نماینده شورای نگهبان برخی از مواد را اصلاح کردند و درخصوص برخی از مواد بر نظر قبلی خود اصرار کردند. نهایتا موضوع جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال شد. اگر مجلس نیز بر مصوبه خود اصرار کند، لایحه CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

جلسه سه‌جانبه ظریف، جنیدی و کدخدایی درباره CFT

همچنین به گزارش جماران، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه اخیر خود با وزیر امورخارجه و سخنگوی شورای نگهبان درباره CFT گفت:‌ جلسه خوبی بود؛ قرار شد سوال‌ها برای رسیدن به نقطه وفاق، بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نظر امیری در مورد لوایح مربوط به FATF

در خبری دیگر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: قانون شدن لوایح مربوط به FATF حتما برای کشور فایده دارد، امیدواریم قبل از منقضی شدن مهلت ایران در FATF قوانین مربوطه به سرانجام برسند. حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به کسانی که معتقدند حتی قانون شدن سه مصوبه پالرمو، CFT و اصلاح قانون مبارزه با تروریسم دیگر فایده‌ای ندارد چون مهلت ایران به پایان رسیده و دیگر زمانی برای نوشتن آیین‌نامه‌های اجرایی این قوانین وجود ندارد، گفت: خیر این طور نیست، هر موقع و هر زمان بتوانیم جلوی ضرری را بگیریم، به نفع کشور است. ان‌شاءالله اگر پروسه قانون‌گذاری این سه مصوبه نیز تکمیل و به دولت ابلاغ شود، در اسرع وقت و در صورت نیاز آیین‌نامه‌های اجرایی آنها تنظیم و ابلاغ می‌شود.